БИРАЧКИ
ОДБОРИ,
НУКЛЕУС
ИЗБОРНОГ
КРИМИНАЛА
И
КОРУПЦИЈЕ
Непромјењивост
Изборне Регулативе у БиХ, њена централизација и њена одвојеност од реалног
живота и праксе, прешла је границу нефункционалности и истрошености, с једне, и
криминала и коруције, с друге стране.
Сада је та
регулатива извор болести које трајно оштећују политичко друштво у Републици
Српској. И БиХ.
Заобилазећи
све уочене мањкавости Изборне Регулативе БиХ, оне које утичу на стварну или
вјештачку демократичност, на реалан одабир, на спору или брзу инсталацију
власти и примјену резултата избора, на међунационалну комедију, као и
занемарујући низак изборни праг, компензационе листе, беспотребну могућност
бесконачног броја учесника, странака и кандидата, потребно је погодити у срце
главног генератора зла.
То су
Бирачки Одбори.
Бирачки Одбори
су тијела која дјелују на бирачким мјестима. И не треба их мијешати са
општнским изборним комисијама, нити доводити у везу.
Бирачке Одборе,
практично, именују Политичке Странке, предлажући чланове према унапријед
добијеном броју мјеста.
Регулатива каже
да сви добијају мјеста у БО без обзира да ли на том подручју имају кандидата и
странку или немају.
Стога постоји
слој лопова који пред изборе формирају странке, или их ревитализују, само да би
добили мјеста у БО и да би их продавали великим странкама.
За тај фиктивни
систем ЦИК зна али не подузима ништа. Вјероватно и не може да подузме.
Оне поштеније
Политичке Странке размјењују мјеста у Бирачким Одборима. То се ради тако да
нека странка предложи кандидата за БО из странке са којом размјењује, као
свога.
БО, који
воде биралишта, заједно са акредитованим Посматрачима, и који броје гласове, уз
присуство Посматрача, те састављају записнике, једини су сигуран и калитетан
пункт гдје се купују гласови. Или договарају, што је једнако криминално. Јер за
куповину директно од бирача треба велики систем и много људи, треба до свакога
појединачно доћи. И треба много више пара.
Ко је
довољно луд да гледа изборне резутате по бирачким мјестима, лако ће уочити
криминал. Тамо гдје је неки кандидат, који никад није крочио у неку општину, на
бирачком мјесту добио трипут више гласова од других, или тамо гдје су
кандидатски парови, често се ради у двојкама, добили на много брачких мјеста
скоро идентичан број гласова, или тамо гдје су лидер и кандидат добили
идентичан број гласова, или тамо гдје је прошао неко за посланика а није могао
проћи на начелнка, плаћена или договорна крађа очиледна је.
Све се то
ради помоћу записника. Мада су могуће и нијансе, креације и друге умјетности.
Изборну
Регулативу немогуће је промијенити јер се у најмању ситницу настоји одмах
провући Унитаризација и Бошњачка Доминација у БиХ.
Тако да
изборни закони постају легло криминализације Политичких Странака и изборног
криминала.
Постају легло
увођења готовинског црног капитала у Изборни Процес.
Постају вратари
пуштања тајних манипулатора на политичку сцену, оних који дају кеш за куповину
записничких гласова и који одређују ко ће представљати бираче. И који ће,
четири године, утицати на одлуке скупштина.
Постају
креатори цијелог низа, читавих слојева, неизабраних народних представника.
Постају покровитељи
лажираних побједа и изборних резултата и на највишим нивоима.