2416.
ЛАГУМЏИЈА –
КЕМПБЕЛ,
НАШЛА
КРПА ЗАКРПУ.
ЛАКШЕ ЈЕ ОД КОМШИЋА
НАЧИНИТИ ХРВАТСКОГ
НАЦИОНАЛИСТУ
НЕГО ОД ЛАГУМЏИЈЕ
ПОБЈЕДНИКА
Алестер Кемпбел је
Блеров стручњак за стратешко комуницирање. СТЈ. Како га је стретшки
изкомуницирао, отишао је у историју коусран.
Кемпбел је остао
упамћен по креирању чувених лажи да Садам Хусеин има оружје за масовно
уништење, и њихово продавање јавности. Као и по томе што је, кажу, донио задњу,
трећу побједу Блеру.
Иначе је бивши
овисник о алкохолу и живцоломац. Имао је слом живаца.
Сад га је Лагумџија
ангажовао за савјетника. За изборе. То не треба да чуди. Обзиром да је на снази
дијагноза Никад не очекујте од Лагумџије оно што може да вам падне на памет.
Не треба да чуди ни
због тога што је Кемпбел, да би продавао Кило Блера и Сифон Соду, морао блиско да
сарађује са енглеским тајним службама.
Сад ви очекујете да
кажем да и Лагумџија блиско сарађује са
МИ 3,7а.
Стручно гледано,
ангажман експерта за стратешко комуницирање у кампањама у БиХ, и на простору
Бивше Јованке, тешко може да да ефекте.
У Енглеској је тек
пола процента чланова политичких партија од укупног броја бирача. Код нас само Бакира
Хасечеић није члан ни једне странке. Сви остали су вишекратни чланови.
Друго. Од стратешког
комуницирања досад је код нас успјела само Фарма и Господа Екрем.
Треће. Наши лидери.
Блер је производ. Ако Кемпбел хоће да призна, напијте га, човјек је био
лакохол, Блер има на десном гузу бар-код. Блер је производ Употријебљене
Европске Социјалдемократије. Коју је и сахранио. У нас, пак, лидери су
углавномм самониклице. Што не значи да кажем да их нико није залијевао,
његовао, обликовао, тимарио и оседлавао. За појаву Блера треба технологија. За појаву
лидера на Булкану, треба талент. На Блера можеш да утичеш по формулама. На
овдашње лидере не можеш да утичеш. Они све знају. Крајњи аргумент је Кад све
знаш, формирај себи странку и побиједи на изборима.
Уз талент за
политику, што укључује страсти, похоту, овисност о адреналину, уживање у моћи и
нешто мало концепта, овдашњи лидери имају невјероватну способност за
комбинаторику и реторику.
Блер је Блећак за
све то.
Кемпбел ће да падне
на дупе, пошто више не пије, кад чује шта све може да каже Лагумџија. И остане
мртавладан.
Овдје, дакле, свако
ко се бави кампањама, стратешки, витешки, или само сратешки, мора да узме у
обзир организацију. Своју и туђу. Страначко чланство. Своје и туђе. А да о
неким ситницама, као што је историја, или јутарња жеља за клањем некога из
другог села, мислим из друге нације, да и не говорим.
Стога је
најпродуктивнија кампања двоколосијечна.
Мобилизација опрганизације,
њено оспособљавање за све технолошке процесе производње, и ноћног чувања гласова,
са јасним мјестом и важношћу сваког члана, активисте, симпатизера и гласача. И,
други колосијек, отвориш капије, рампе и путоказе, и пустиш лидере да покажу
свој талент.
Оба колосијека
објединиш јединственом, једноставном, разумљивом, стратешком поруком. Нпр, Моја
кућа, Српска.
У Кемпбеловој земљи
може да постоји стратешко комуницирање. Јер постоје медији и јавно мнијење. Овдје
не постоје медији. Највећи дио бирача, јавносника, обавјештава се у разговору
са пријатељима, познаницима и слично. По систему Јесил Чуо.
Овдје постоји
исподповршински слој јавног мнијења који је кључни. Њега нема у истраживањима. На
њега треба знати и моћи утицати. Овдје су избори магична коцка ирационалних,
рационалних и колективистичких утицаја. Ако си оспособљен и организације. Јер је
насљеђе КПЈ огромно и још неразрушиво. Свако ко мисли да ће изборе добити на телевизији
и у медијима, не зна гдје је.
Ну. Од Кемпбела се
да нешто и научити. Његова теза да новине не добијају изборе, јесте реална. Али
нико од овдашњих лидера неће то никада да прихвати. Што Курцопање и Козомузе, и
други, многе телевизије су као и новине, нису низашта већ само за шуму ако се
нађеш у Нелетовој пјесми Коусранбезпапира, користе за своју Медијску Позицију.
КТЈ. Крв Ти Јебем.
Биће занимљиво.
Овдје бивши алкос, тамо бивши јебач. Овдје пропали сарајски социјалдемеократ,
тамо пропали аустријски. А све скупа, Гокурцбауер.