петак, 17. октобар 2014.

3289.
АГЕНЦИЈЕ
ЗА ИЗБОРНУ КАМПАЊУ
У РИНФУЗИ

Е. Сад да завршим ону недојебану тему о распуштању Главног Изборног Штаба СНСД и агенцији Вочаут.
Та вијест обишла је и Хрватску и Србију. Чак и усрано Сарајево.
Био је то врхунски погодак.
Најорганизованија Политичка Странка у двије државе, Србији и Хрватској, и једној Насеобини, десет дана пред изборе распушта свој изборни штаб.
А Агенција која је радила кампању шаље поруку Са тим људима је, бре, немогуће радити.
Најмање удјела у вијести имао је онај који ју је лансирао, Мудо Лабудово, поштовани Тарабић за предвиђање имена новог предсједника СНСД, уважени г. Васковић. Он је, ионако, само транспортни радник, проточни бојлер, у тој борби против Режима и његовог, властитог, идола Милорада Додика.
Тешко је сазнати омјер власништва над вијести, између Агенције Вочаут БГ и Протезоид Турс ПР Травела БЛ.
Ну. То је, неоспорно, срачунато на девастацију Еснесдеса, који, недопустиво, није демантовао ту вијест, чиме је до краја остао у једногодишњој медијској дефанзиви, и пројектовано као умањење његових шанси на изборима.
У тој вијести Вочаут је покушао да се опере. Они су напустили аранжман прије дана избора. Али, да се прецизира. Они су напустили ангажман за Есенесде прије билборда.
Што је ноторна лаж.
Билборди су њихова креација и реализација. С тим што сам морао да интеврнишем да све не буде смијешно кад је већ и лоше.
Вочаут је након осам мјесеци рада каснио са билбордима. И онда их донио са главним ликовима као да су на роштиљу. А још су им, приде, потрпали мексиканске љуте папричице у сваку рупу на телу.
Прва варијанта је била Додик у белом, тако фотошопиран да је неодољиво подсјећао на Халида Бешлића.
Да ли зато што њихов Буцко Шеф Београдски воли Миљацку. Или зато да то сугерише на виц Сви у говнима а ја у белом оделу.
Вочаут је каснио и са плакатима. Четири постера са по пет графичких елемената нису могли да ураде за осам мјесеци.
А ни на плакатима ни на билбордима нико није могао да препозна Еснесде. На силу сам креирао рјешење са слоганом у традиционалној страначкој боји.
Разумијем да се понекад ради и редизајн. Али нико никад Бубу не редизајнира тако да личи на Камазов камион.
На крају, билборди иплакати Есенесде ни по чему се нису разликовали од осталих.
Што је, такође, урађено намјерно. Да се убије имиџ Странке.
О слогану не бих. Исподнижења ми је. Како би рекла моја баба Милевка.
А кад сам већ код камиона, кад сам их први пут видио, те из агенције, мислио сам да је Миле одлучио да купи трансам камионе па му требају шофери.
Прво што су рекли маркетиншки убједљиво јесте констатација да је Рада Манојловић много добра пичка. Ја бих се, ипак, мало двоумио између ње и Миланчета.
Друго што су рекли, политички сумњиво је да ће прво да начине анкету о томе колико чланство Есенесдеа подржава руководство странке.
Тад сам пожалио што је рат завршен.
Вочаут је, иначе, аматерска културно-умјетничка агенцијска дружина, без икаквих референци. Једва сам у БГ пронашао неког ко зна о коме се ради. И то је морао да буде добар познавалац тог тржишта.
Њихов рад резултирао је диверзијом према Есенесдеу. Доћи у ситуацију да плакати, на дан почетка кампање, ни у подне не стигну у Мркоњић, врхунска је диверзија. То је зато што су рјешења каснила. Из Београд, лебац ти јебем. А све се то, са приученим компјутерашем, може урадити за два дана, овдје код мене, у сусједној канцеларији. У штампарији само што нам нису рекли И ви сте се сјетили ко гладан срат. Нико не држи толико папира на лагеру.
Диверзија су били и телевизијски спотови који су финализовани у току кампање што није радио ни Џингис Кан кад је ишао на изборе у Монголији, прије похода на Кину.
Њихов квалитет је као да су исјечени из неког досадног интервјуа код Вање Фуртуле.
Сарадница Ипсоса је прије кампање Додику упутила чувени разарајући мејл. У коме је објаснила Добром Додику како сви око њега раде против њега. Она је то урадила по налогу и инструкцији. Не зна се по чијој. Јелде. Али ју је, послије, Код Пања рехабилитовао у својим новинама.
Тај булументаријум је дошао са идејом да брифује Додика о томе како треба иступати у јавности.
Дошли су са идејом да праоца уче како се праве дјеца. А Добрица Додик широке душе, па све то трпи.
Цијена је била, уз неке Есенесдеове ангажмане, портпарол исл, кабинетски хаос према јавности, аматерске ентер упуте владиним дужносицима за иступе и слично, да је Есенесде годину дана био у медијској дефанзиви. Лаје Владо, лаје Мудо, лаје Иванић, лаје Чавић, лаје чак и Босић. А Еенесде шути, спава, ко Крлежин Кумровец.
Ну.
Нико се није усрећио са агенцијом. Злаја, мој друг сарајевски, ангажовао неког Инглеза. Вјероватно добро платио. Да је био паметан, ја бих му рекао да ће упасти. За 750 каемова.
Есдеес, Босић Демисија, такође је ангажовао стручњака, кажу Израелца, мага, радио за Вучка, за тај Пиар. Пошто сам добар са Босићем, ја бих му за 400 каемова рекао да ће га Иванић нагузити. А већ сам раније написао да нема ко да побиједи Додика. Осим Додика. Што нисам тад написао. Моја требавска финоћа.
У књизи Политичка Странка Перманентне Изборне Активности сам образложио тезу да Странка која не може сама себи да организује и креира кампању и не треба да иде на изборе. Нека сједне на њиву и чека да је убије гром.
Есенесде има најмање два општинска одбора који могу организовати, и креирати, кампању за цијелу Странку. Мркоњић Град. Зворник. Па и Бањалука.
Ангажовање агенције за такву организацију, апсолутно је понижавајуће.
А изведено је од оних који већ одавно тихо девастирају Есенесде. Који су, у пакету, увели Ипсос и Вочаут.
И који се сада задовољно смјешкају јер су за своје налогодавце обавили још један добар посао.

Ну. Срећа је само што вам Нана Нанина и не зна кад ће да буде јебана.