среда, 30. април 2008.

ODE SRBIJA
Jedna frakcija Srbije i jedna frakcija Evropske unije potpisaše SAA ili SPS, sporazum o pridruživanju i stabilizaciji.
Tu činjenicu treba gledati kroz dvije prizme. Jedna je bosanskohercegovačka, "državna", a druga čista srbijanska.
Ovdje u BiH "država" se toliku uživjela u svjetocentričnost da ne može da podnese činjenicu da u Srbiji i svanjiva ujutro jer je Srbija u BiH izvršila genocid, agresiju... a kamo li da neko u Briselu sjedne i potpiše neki papir prije nego što je to učinio sa BiH, jer BiH je centar svijeta, centar Evrope, stožer Evropske unije...
Provincijalna politička pastva u BiH, preciznije: u državnom Sarajevu, nije izašla iz pećinskog načina razmišljanja i nije shvatila da je politika mnogo više od jetrvske zavade koju prakticiraju za unutrašnju upotrebu a sada žele to eksportirati i na odnose sa susjedima, EU itd. Samo jedan glas razuma sam registrovao, od kolumniste Avaza. Sve ostalo je infantilno ponašanje za sinijom i galama oko toga što je u njegov čanak prije došla cicvara.
BiH i njene "državne", bošnjačke, unitaroidne političke snage na taj način ovaj prostor drže u apsolutnoj provincijalizaciji u pogledu realnih političkih rješenja i u tunelskom autizmu u pogledu komunikacije sa svijetom. EU ne funkcioniše na platformi "što smo mi gori od njih" i "čime su oni to zaslužili."
Strateški, za BiH je bolje da je Srbija korak ispred na tom putu jer je to garancija da BiH neće biti ostavljena kao crna rupa. Ako ne ide Srbija, nema nikakve garancije da će ići i BiH. Ili, ako BiH i uđe u EU onda bi granica EU bila sa Srbijom. Da li BiH odgovara da ovdje gradimo EU-zid i tako pokidamo sve veze koje život, ekonomija i evropske transvrzale nameću po prirodi. Da li je neko izračunao brzinu pucanja BiH u tom slučaju?
A kroz srbijansku prizmu?
EU ne može bez Srbije. Jer bi u tom slučaju oživjela Jalta i 50%-50% a to znači Rusi Dolaze. Pitanje je da li je sada najbolji tajming. EU misli da time podržava Demokratske Snage Srbije i da će Gedža, Šumadinac, Lala i Pirotjanac sa Juga bre, tako to shvatiti.
Mislim da mogu i drugačije shvatiti. Radikali sada svoj prst okreću ka izdajnicima. Onaj ko je potpisao SAA odrekao se Kosova. Gedža dalje ne razmišlja.
Izbori će pokazati efekt SAA u ovom trenutku.
Ono što je sada jasno to je da potpisivanje SAA sa Srbijom direktono baca Koštunicu u naručje onom mrtvozorniku Nikoliću. To opasno naginje tas na lošiju stranu.

уторак, 29. април 2008.

LAGUMDŽIJA - VOJNIK KOMINTERNE
U raspravi o BHRT-u Lagumdžija pkazuje nekoliko balkanskih komunističkih osobina:
  • daje sebi veću važnost od one koju ima
  • piše ferman paši da obavi posao za njega a da se on na političku scenu ušeta na bijelom konju
  • laže u pogledu rušenja dejtonskog sporazuma

Lagumdžija kaže da ga Dodik vidi kao jedinog ozbiljnog remetilačkog faktora. Ne znam za Dodika ali ja ga ne vidim nikako. Ta sintagma "remetilački faktor" je ratna sintagma a to mi govori da Remetilac Lagumdžija još razmišlja u tim kategorijama. Njegov značaj je u činjenici da treba preimnovai stranku u LSDP - Lagumdžijina socijaldemokratska partija.

ZL je doveo sebe u nedopustiv politički položaj - da mu OHR otpopuje ponizivši ga pred njegovim biračima, ako ih uopšte još ima.

A taj ZL bi trebao da zna da su mediji, po Dejtonskom sporazumu na koji se poziva, u nadležnosti entiteta i da BHRT kao "zajednička" institucija nije nigdje ni na kom nivou dobrovoljno prenešena sa entiteta. Osim toga, ne vidim razloga da se podržava gubitaš, raspikuća i propalica, kakav je BHRT. Ako to nije po gubitničkoj liniji.

GALERIJA MOJIH SLIKA
Pokušavam se baviti i normalnim ljudskim djelatnostima - slikarstvom, kadgod mogu. Nekad davno sam to radio intenzivno, družeći se sa banjalučkim slikarima i boemima. Imao sam i samostalnu izložbu. Radio sam suvi pastel, sada ulje, špahtla i podloga od legure aluminijuma.
Poneku sliku ću predstaviti na ovom blogu. Izložba nije prodajna.

Tužno lice bivšeg plesača


Slika

недеља, 27. април 2008.

SUMRAK BHRT
BHRT je:
· bosanskohercegovačka radio televizija,
· loš znak nepostojeće države,
· fantomsko ukazanje javnog medija,
· uskogrupno pravo na bacanje para u lonac bez dna,
· odmetnuto samoregulirajuće čeljade kao katastrofalan pronalazak internacionalnog birokratskog borda za medije „u skladu sa najboljom evropskom praksom“. I šire.
· neprofesionalna amorfna bulumenta koja krši prava novinara na slobodan, kreativan i nezavisan rad
Dakle, sve samo nije ono što treba da bude.
Pošto se neprestano borim protiv BiH koje nema u realnosti a ima je u unitarističkim glavama, prirodno je da se borim i protiv BHRT jer je to jedini unitarizacioni javni medij na svijetu. Ta PBS, a sada BHT 1, nikada ne objavljuje kartu BiH sa unutrašnjim granicama županija i entiteta. Dakle, taj video-klub homogenizovane, sarajevizovane i pobošnjene Bosne i Hercegovine, ne priznaje ne samo unutrašnje subjekte nego ne priznaje ni Ustav BiH i Dejtonski sporazum.
Takva televizija ne može da bude televizija ljudi Bosne i Hercegovine. Ne može da bude televizija Republike Srpske, ne može da bude televizija Srba, Hrvata i Bošnjaka.
BHT, ali i BHRT (samo što je radio u nešto boljoj situaciji jer se manje sluša nego što se tv gleda a odsustvo slike krije neke manjkavosti), nije legalna bosanskohercegovačka institucija. Po Dejtonskom sporazumu mediji pripadaju entitetima. Neko moćan je zavrnuo uši Vestendorpu i on je zadnjeg dana svog mandata proglasio taj zli duh PBS. Bila bi legalna da su entiteti tu nadležnost prenijeli na nivo BiH. Samostalno i u skladu sa interesima i entiteta i naroda. Bila bi legalna i da je svi narodi pretežno gledaju i uvažavaju, bila bi legalna da žonglerski ne guta pare i proizvodi koperfildovske iluzije.
Nije potreban stečaj za BHRT.
Dovoljno je da je Parlamentarna skupština BiH jednostavo isključi.
Ali pošto će domaći i strani izdajnici nastojati da je zadrže, BHT (kad kažem BHT, mislim i na njenu „državu“) mora riješiti nekoliko sitnica:
· Hrvatima omogućiti posjedovanje javnog emitera, sa pretežitio hrvatskim jezikom i pretežito hrvatskim osobljem
· Zatrpati gubitke BHRT i FTV za šta pare trebaju da daju strani mentori takvih suludih projekata a poreski obaveznici ove jadne zemlje
· Zakonom građanima omogućiti slobodan izbor primaoca pretplate pa ko ne mogne opstati na javnom tržištu neka ne ostane ni na „nivou države“
· Zakonom regulisati prihode od marketinga po mjestu emitovanja jer „javna državna tv“ ne može da bude turska država pa da automatski uzima polovinu i više
· Uvesti „državnu“ i entitetsku kontrolu nad menadžemntom i upravljanjem nad ta četiri javna emitera jer su, izgleda, osim RTRS ostali nesposobni da posluju pozitivno – to znači da onaj ko je na vlsti imenuje i direktore i upravne odbore, u skladu sa najboljom evropskom praksom
Dabome, ovo su teški zahtjevi za sve kreatore bht-kreature. Neke niko od njih nikada neće prihvatiti.
Mislim da je Dodikova ideja o stečaju, ili moja o isključenju, najrealnija. Uz, formiranje treće javne televizije i, nakon toga, pula koji bi obavljao sve zajedničke funkcije koje su interesu tri emitera (a takvih je mnogo). Taj pul, kao kopija nekadašnjeg JRT-a, pronašao bi mnogo više zajedničkih, „državnih“ interesa nego svo prostituisanje u toj javnoj kući BHRT.