петак, 9. август 2019.


НАКОН ОПШТИХ ИЗБОРА,
КАД ФОРМИРАШ ВЛАСТ
У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ,
ЛИЈЕВУ РУКУ ТУРИ У ЏЕП,
И ЧЕШКАЈ МУДАНЦА
А ДЕСНОМ СЕ САМО
ИЗВЈЕШТАЧЕНО ЗДРАВИ

Србе из Историје нису избрисали Турци Османлије, Нијемци Нацисти, и друга спореднија мрака, и неће.
Србе ће са Земље избрисати њихова вјековна неразумљива жеља и болест, да живе са неким у истој Држави и буду Браћа. А ако је ових мало, Срби радо или уз мало мита и силе, прелазе на њихову страну.
Тај сулуди менталитет препознајем и у Републици Српској.
Пунмијекурац, више, наслова и изјава, Што прије формирати Савјет Министара, Српска не поставља услове за формирање Савјета Министара...
Ко те тјера на Миљацку.
Вријеме ради за Републику Српску.
Тако се води Политика.
Не трчи пред БиХ.
Оваква Босна и Херцеговина ради за Републику Српску.
Неформирање Савјета Министара и нефункционисање Парламентарне Скупштине, онемогућава читаву листу других, вјештачких, унитаристичких, противсрпских институција, такозваних заједничких.
То је неоспорна добит за Републику Српску.
Све што ствара општу слику немогућности Босне и Херцеговине, добит је за Републику Српску.
Реублика Српска се не може осамосталити Ратом.
Не може Новим Дејтоном.
Република Српска никад неће добти Србегзит.
Не може уз подршку неке Велике Силе.
Не може договорно и људски.
Може само на начин да сви увиде да је Босна и Херцеговина немогућа и узалудна Држава.
Зато је велика грешка био Петоавгустовски Тројни Акт.
Јер ствара илузију да Сарајево жели договор.
Јер ствара илузију да је неки усрани Вигемарк, Брисел, ЕУ, важан за БиХ.
Јер продужава илузију о договору три Народа.
Јер продужава илузију о БиХ.
Не мислим да треба спаљивати илузије, у крви и у рату, у анархији и класичној српској будалаштини.
Али, пустити их да одумру, свену, ископне, посве је задовољавајуће.

четвртак, 8. август 2019.



КАКО ЈЕ КОМШИЋ,
ИЗ ХРВАТСКОГ,
ПОСТАО СЛОВО
И У СРПСКОМ БУКВАРУ

Комшића је измислио Лагумџија, у сарадњи са Западним Странцима Усранцима.
Његове лабораторијске намјере нису биле проналажење једног Социјалдемократе, јер нака смлата, кошто је Комшић, није ни да буде Чедо Јовановић, међу босанским буквама.
Намјере су биле да се потпуно овлада Хрватима и Федерацијом, као првом степеницом до овладавања, укидања или потпуног уставног пражњења Републике Српске.
Лагумџијине намјере су биле да он, ти Цекаовски Социјалдемократи, дају и бошњачког и хрватског Члана Предсједништва.
Ну.
Умијешао се Бакир Чадор Сарај, уз малу помоћ Ердогана.
И потписао папире за усвајање Комшића.
БСЧ је открио нове могућности кориштења Комшића.
Пошто Хрвате држи на узди ометањем промјена Изборног Закона.
Да је кориштење много присније него у доба љубави Лагумџије и Комшића, видљиво је по реченици Бакировој, Био сам на вези са Комшићем.
У току израде Петоавгустовског Тројног Акта.
Сада, Комшић најављује да чим се одлучи о слању АНП, ето одлуке о Мандатару Савјета Министара.
Из његових изјавица се не може разабрати да ли он зна за „Редуковани АНП“, којег помиње Бакир, или не зна. Или се, само, прави будала.
Пошто је Комшић преузео мандат од Додика, он сазива сједницу Предсједништва о Мандатру.
Додик је, тако, дошао у позицију да мора да преговара и са Комшићем. Да прави споразум и са њим.
Наредни дани ће показати колико је, и која, утицајна позадина на Комшића.
Да ли је утицајнија Амамб од Сарај Чадора.
Да ли је утицајнији Западни Комплот на Миљацки од Бакирових калкулација које личе на Бабу Алију.
Да ли су све, у сагласју, учинили да преваре Вигемарка и Додика.
Да ли је Додик пристао на слање АНП.
Ако Комшић прихвати слање Мандатара, онда је Додик прихватио слање АНП.
Углавном. Откриће се нешто од подтектонских и паратектонских силница у БиХ, тако скривених наивцима из Опозиције.
Али, богами, и из Власти.

среда, 7. август 2019.


НЕВЈЕРОВАТНО ЈЕ
НЕРАЗУМИЈЕВАЊЕ
ПОЛИТИЧКИХ ПРОЦЕСА
И ТЕКТОНИКЕ
ИЗА И ИСПОД ЊИХ

Петоавгустовски Тројни Акт, којим је „успостављена Власт“ у БиХ, од стране ДИЧ Тројца, показује колико сви фактори Јавности и Политике, укључујући и Западни Амбасмрад, који се непрестано представља као саучесник и креатор, помагач и покретач процеса у БиХ, неспремни и неквалификовани за Политику, колико не разумију процесе који су на површини и оне тектонске поремећаје и расједе, који су испод њих, колико ништа не знају о Лидерима и о њиховој Политичкој Карактерологији, о томе у чијем интересу дјелују и куда мисле да иду.
При чему не тврдим да то Лидери знају или нешто боље знају.
Сличан детекторијум био нам је пред очима и код Априлског Пакета, код Прудског Споразума...
Дијагностика је дубинска.
Свијет Титоизма и Самоуправног Социјализма начинио је двије велике штете овдашњем простору и овдашњим људима.
Донио је Економску Неспособност трајнијег вијека и, својим нестанком, отворио је врата и прозоре Политике за коју нико није спреман нити зна шта је то.
Тако смо добили двослојну опасност по НДД сферу.
Политиком се бави свака мрака. Без икаквог политичког образовања и посједовања координата.
А они који их бирају, дакле, најмање онај дио који изалзи на Изборе, мисли да би се једнако или боље могао бавити Политиком, као и ови на Листама.
Па то и манифестују на локалном нивоу и сличним миљеима.
Општи резултат је погубан, сада и дугорочно.
Случај Петоавгустовског ДИЧ Тројног Акта, показује
◘ Дијаметралност тумачења и подршке и противљења. Чак и кад одбијем дневни политиквантум ставова, опет остаје зачујуђа супротност тумачења.
◘ Упитност и несналажење у изношењу ставова, мишљења и очекивања, такође је забрињавајућа. Без обзира што је Споразум писан курвањским језиком. Гдје се нешто почне као изричито, а онда се, у истој реченици, изведе трструки аксл и релативизује, тако да има за сваког за синијом.
Нико не разумије, а то је ситница, да је Укидање ОХР-а издејствовао Додик како би изгледало да је нешто постигао и да је Српска добила, јер је изгубила на „наставку интеграционих процеса“, односно он попустио. Са Ш.
◘ За БиХ је најопасније то што ОХР и Амамб не знају шта су ДИЧ Тројица потписала.
ОХР и Амамб су наша мама и тата, наша сигурна кућа, наши Топаловићи, наши васпитачи и исповидници.
Ако они не знају, ми смо изгубљени.
То се, први пут показало у случају Додика и Референдума, који је био гром из ведра неба иако су сви Америчани трљали руке, мислећи да су СНСД и Додика ставили под контролу и, коначно, добили кооперативну српску власт.
◘ Да БиХ не може опстати. Јер је све то један конгломераторијум у коме се не зна да ли је групни секс у соби, у хали или на отвореном, нити ико сигурно може рећи да постоји прекидач који би могао помоћи да се упали свјетло, кад сви сврше и оближу се и отару.
*
Пошто се Народ повлака Широке Народне Масе не могу научити Политици, овај први слој био морао некако да се приведе култури.
Мада нисам оптимист.



уторак, 6. август 2019.


РЕПУБЛИКА СРПСКА
НЕ МОЖЕ НАПРЕДОВАТИ
ОДУСТАЈАЊЕМ
И ДОДИКОВАНОМ
ПОЛИТИЧКОМ СЦЕНОМ

Додик се бави Републиком Српском а сви други се баве Додиком.
Не рачунајући оне мудоклапчине у Есенесдеу, који ћуте, чуче и чекају шта ће урадити Додик.
Јебеш такву Политичку Сцену.
Као гром из сарајевске флашице, одјекнуо је јуче Споразум.
О принципима формирања Власти.
Као да је Савјет Министара Власт.
Свјет Министара је један неуставни Орган, једна Курчина, не Орган, и све његове одлуке су неуставне.
Ако икад Уставност наврати овдје, то ће морати тако да се санкционише и категоризује.
Сарај Чадор је извојевао још једну побједу над Србима и Хрватима.
Бакир Изетбеговић је купио Вријеме.
Што, само по себи, није проблем.
Није ни проблем што ће пола времена оставити себи а пола дати Вигемарку.
Јер и ЕУ купује вријеме.
Они се нигдје не журе.
Три године Додиковог Мандата, и Тегелтијиног, ако буд среће, њима не значе ништа.
Проблем је у томе што и Републици Српској користи Вријеме.
Али она га не може користити на овакав начин.
Одустајање није Политика.
Нико није добио Рат сталним повлачењем.
Па ни Самосталност.
Послије Резервне Полиције, Додик је дустао и од Нећемо АНП и од Војне Неутралности.
Без Странке.
То што се у Члану 3 не помиње АНП, МАП или НАТО, то не значи ништа.
АНП ће бити послан а Улазак у НАТО настављен.
Јер. Члан 3 Споразума, почиње са Наставити Интеграцијске Процесе...
Што значи поред ЕУ, још неке.
А нема их још него НАТО.
Дабоме. Јастребови ће на свим странама да гракну. Подржаваоци и Дупелисци ће да одобравају. Глупа Опозиција ће потврдити своје оцјене из претходних разреда.
А Сарај Чадор ће да трља руке и чека сљедећи мандат када, нада се, неће бити Додика у Предсједништву а, сигурно, Србина на челу Савјета Министара.
И приремати опет Комшића. Пошто Хрвати не могу ништа да ураде за 14 дана, кад нису могли за 14 годиа, како им је сажаљиво поручио Бакир.
Трљаће руке и ЕУ, Мадам која доводи Курве НАТО Пакту на кревет.
Трљаће руке и Вучић.
Гдјегод могне представиће то као свој успјех у штројењу Додика.
Република Српска је озбиљна ствар.
Мора се јасно процијенити гдје ће се стати а гдје скренути.
Ако станеш, нема више одустајања.
Додик не може да води Републику Српску по пјесми Стала Млада на Потегу па све виче Нећу а на Кума намигује да се кола крећу.

понедељак, 5. август 2019.

VASIĆ (SNSD) ZA INSAJDER: Da sam ja Dodik prepustio bih SDS vlast u Sarajevu, a onda...

POLITIKA
cover
Rajko Vasić, visoki funkcioner SNSD i politički analitičar, u intervjuu za Insajder govori o procesu formiranja vlasti na nivou BiH, najavi SDS da nudi čelne pozicije u Sarajevu DNS-u i SP-u, odnosima unutar vladajuće koalicije u Srpskoj, radu Vlade RS...
INSAJDER: Mnogo puta do sada su se Vaša predviđanja i političke analize pokazale tačnim. Šta sada kažete - da li je za SNSD mudrije da nastavi sa upornim nastojanjima da bude u vlasti u Sarajevu ili da to mjesto prepusti SDS i da iz Banjaluke atakuje na SDS kao protekle četiri godine?
VASIĆ: 
Da sam predsjednik SNSD, pustio bih ih u Sarajevo, a onda organizovao tri godine odstrela po proplancima. Nu, Dodik nije kalibar za to i neće to učiniti. SNSD nije organizovan za to. Vertikalno je ogoljen i liderski apsolutizovan.
U takvoj konstelaciji, SNSD-u je bolje da insistira na formiranju Savjeta ministara, a da čadorlije odugovlače. To radi na razbijanju Bosne i Hercegovine. Na prihvatanju nemogućnosti njenog opstanka.
Dabome, ništa se sutra neće dogoditi ali i milenijum počinje onog prvog dana u kalendaru, ne počinje iz sredine.
Protekle četiri godine SNSD nije znao, nije se organizovao, nije imao ko da organizuje, iskoristi SDS-ovo i PDP-ovo bakirovanje. Najočigledniju protivsrpsku kolaboraciju.
Birači su to bolje „iskoristili“ od SNSD, oduzeli su 50.000 glasova SDS-u. A SNSD ništa nije dobio od toga.
Dakle, SNSD-u je bolje "Sidi di si, jer za drugo nisi".
INSAJDER: SDS nudi DNS i SP čelne pozicije u Sarajevu. Da li SNSD treba žestoko da se bori da mu se dugogodišnji partneri ne otrgnu iz zagrljaja ili da ih pusti da sami biraju svoj politički put?
VASIĆ: 
Ne treba SNSD da se bori za partnere.  Političko mozaiciranje je takvo. Na izbore se ide radi vlasti. Stranke koje imaju dugoročnu liniju, što se nekad zvalo ideologija, neće u vlast po svaku cijenu, ali hoće pomalo manju.
Ako neko pronađe interes sa SDS-om i PDP-om i procijeni da neće izgubiti glasove, legitimno je da ide. Кoalicioni partner jeste sreća, ali je i nesreća. Sreću držiš u krilu a nesreću vučeš na leđima.
SNSD se u ovom višemandatnom koaliranju ogolio. Nema ništa od vlasti, sve je podijelio. Ali je sva odgovornost ostala na njemu.
Pisao sam o tome, za Srpsku bi bilo možda i dobro da SDS povuče u Sarajevo jedan dio političke artikulacije, da se u Srpskoj otvori prostor za formiranje nacionalne opozicione stranke. Jer SDS to više nije. I nisam više siguran da će se moći vratiti. Ali, to je u domenu teorije, pošto ne vidim potencijala za formiranje takve stranke. Za koju, da bi došla na vlast, treba najmanje deset godina. Za to više niko nema vremena. Svi hoće brzo, kao Stanivuković.
INSAJDER: Koliko bi SNSD-u naštetilo ako bi DNS i SP napustili koaliciju, a koliko bi mu koristilo ako bi ostali dio koalicije okupljene oko SNSD?
VASIĆ: 
Ne bi mu ništa naškodilo. Dobio bi mnogo poluga vlasti, koje godinama nema. Na lokalnim izborima, sljedeće godine, dobio bi priliku da osvoji još lokalnih zajednica. Kao što će ih još uzeti od SDS-a. Bilo bi prirodno. Ako SNSD ne nastavi čaurenje i čekanje da Dodik nađe jednog po jednog Obrena.
Lokalna vlast, kad su lokalni i opšti Izbori u ovom naizmjeničnom ritmu, kao u BiH, uvijek su stepenica za vlast u Republici, za opšte izbore. SNSD to dosad nije shvatio.
Kad bi otišli DNS i SP, imao bi priliku da shvati. I to je, isto, korist.
INSAJDER: U SDS kažu da kada je SNSD pravio vlast u Republici Srpskoj 1998. godine sa dva poslanika to je bilo legitimno, a sada kada SDS pokušava da pravi vlast sa dva poslanika to je za SNSD nelegitimno. Kako Vi to komentarišete?
VASIĆ: 
Sve je legitimno kad imaš većinu. Tu ne može niko nikome da nešto prigovara. Samo je velika razlika, a to niko ne ističe, kada imaš dva poslanika u Srpskoj pa formiraš vlast i kada si manjina u Sarajevu, u odnosu na broj srpskih predstavnika, pa uđeš sa drugima u vlast.
Jer, Sarajevo radi protiv Republike Srpske. Pa ćeš i ti to morati da radiš. Jer nemaš brojčane snage da se odupreš, kao što ima onaj ko je dobio najviše srpskih predstavnika u Sarajevu.
SDS je protekle četiri godine prokockao da pokaže srpstvenost, da pokaže da radi za Republiku Srpsku. To ne može da se zagletuje sa 300.000 za piralen.
Zato je SNSD u pravu kada pali žuti alarm za učešće SDS i PDP u Savjetu Ministara.
To su kruške i jabuke.
INSAJDER: Vaš komentar rada Vlade RS? Da li ste zadovoljni njenim radom? Ako ne, šta bi moglo biti bolje, šta bi trebalo da se promjeni?
VASIĆ: 
Mi smo provincijalci pa mislimo da su ministri nešto, da je Vlada nešto. To je manipulativni izršni organ administracije, grupa nešto odgovornijih državnih službenika.
Među njima, sada, ima mnogo onih koje je izlegao proces kabinetizacije, koji nemaju veze sa strankama, koji nemaju pedigre i reference. To nije samo u ovoj Vladi.
Vlada je najbolja kada se za nju ne zna. A kada radi ono što joj je posao.
Ova Vlada ima jedan dio posla oko vjetrenjača. Što nije dobro. Jer to je mlaćenje prazne slame. I javnosti pokazuje neefikasnost. I opoziciji. Samo što je njoj to džabe pokazivati. Ministarstvo prosvjete, Ministarstvo nauke. Pravda je tradicionalno neefikasna a upetljana takođe u vjetrenjače na niovu BiH. Uprkos svemu, ako obavlja svoje dnevne poslove i ako ne dopušta prenos nadležnosti, to je i od ove Vlade, puna šaka brade.
INSAJDER: HDZ je prije četiri godine nakon izbora napravio vlast sa SDS, iako je Dodiku obećao da neće. Da li je HDZ sada čvrsto uz SNSD ili bi mogao ponovo povući isti potez kao prije 4 godine?
VASIĆ: 
Nisam baš siguran da je obećao da neće.
Ali. Hrvate treba razumjeti, još bolje nego SDS. Oni su depresirani u Federaciji i depresirani na nivou BiH. Oni se ne smiju odricati mogućnosti koje postoje, koje su im dostupne, i poluga vlasti i uticaja. Prema tome, to je potpuno odvojeno hrvatsko pitanje i Srpska ne treba time da se bavi.
Ono što je bitno, jeste da je HDZ na tom strateškom frontu protiv unitarizacije, sarajevske, bošnjačke, da je na strani hrišćanstva. Da je 2 naspram 1. Gdje ni Srbi ni Hrvati nisu onaj 1.
Više ljubavi i bratstva, ne treba očekivati.
Ako bi SDS i PDP ušli u Savjet Ministara, dakle, HDZ i tad mora da uđe.  Potpuno bi suludo i samoubilački bilo da odbije. A Republika Srpska od toga ne bi mogla da ima koristi. Odnosno Dodik i SNSD.