уторак, 13. октобар 2009.

RAŠČLANIMO BUTMIR
Karl Bilt je u Butmiru ispucao rafal od četiri olovna đuleta:
· Proces evropskih integracija
· Transfer nadležnosti
· Ljudska prava
· Izvršna vlast.
Za proces evrpskih integracija potrebno je promijeniti ustav, jer dejtonski nije dovovoljno precizan, i vladi dati potrebna ovlaštenja za evropske integracije. STVARNI EFEKT: centralizacija i invalidizacija Republike Srpske.
Transfer nadležnosti podrazumijeva unošenje u Ustav onoga što je dosad izmoždeno iz Republike Srpske čime bi se legalizovao ustavni terorizam kojeg su provodili visoki predstavnici i deklaracije od Sintre do Bona. STVARNI EFEKT: legalizacija centralizacije i zapečaćena invalidizacije Republike Srpske
Ljudska prava podrazumijevaju mogućnost da se svi kandidujemo za člana Predsjedništva BiH, čak i mi koji je ne volimo i nismo se za nju borili, da se bira jedan član iz Republike Srpske a ne Srbin. Ovo je podmukli zahtjev, mada su ljudska prava u pitanju i mada kandidovanje ne znači ni čak teoretsku mogućnost izbora, jer se može narušiti trojnost BiH, trojno zastupanje sva tri naroda u obavljanju funkcije šefa države. Raznim manevrima tipa Komšić 2006. može se postići da u Predsjedništvu BiH ne sjede po jedan Srbin, Hrvat i Bošnjak, nego jedan Srbin i dva Bošnjaka, kao što je to slučaj... STVARI EFEKT: dekonstitutivizacija nacija u BiH i prevlast Bošnjaka.
Izvršna vlast je na dnevnom redu samo utoliko ukoliko Savjet ministara treba da postane Vlada a predsjedavajući premijer. U tu svrhu od Predsjedništva koje je, kaže Bilt, nejasno definisano, treba oduzeti nadležnosti i svesti ga na protokolarnu ulogu, da ljubi ruke kraljicama, klanja se zastavama i šalje saučešća. Predsjedništvo BiH je kolektivni šef države i znak ravnopravnosti tri nacije a njegove nadležnosti su proizvod polupredsjedničkog koncepta države. STVARNI EFEKT: centralizacija vlasti u rukama jednog čovjeka, premijera i devastacija Republike Srpske.
Kod bezviznog režima dva su uslova: biometrijski pasoš, što je tehničko pitanje, i izbor novog Sadovića, što nema veze ni sa kim nego sa onima koji su imenovali pa smijenili lošeg Sadovića.
U pogledu imovine, Bilt je iznio tezu da četiri vlade (?) treba da donesu papire o vlasništvu da bi onda „država napravila spisak imovine potrebne za evroatlantske integracije“. Nije jasno ko je „država“ pošto je konstatovano da je još nema. Zatim, nije jasno, da li se imovina spiskuje, popisuje, radi „države“ ili radi EU i NATO.
Bilt je još rekao: Danas ne žvaćemo entitetsko glasanje.
STVARNI EFEKT: ponudićemo šargarepu zaobilaskom entitetskog glasanja a uzeti sve ostalo.
Sve je moguće riješiti jednostavnije:
· Bez obzira što NATO nikada ne zahtijeva od neke zemlje da pristupi bloku, bilo bi dobro da se ta asocijacija izjasni o tome kako bi BiH znala koliko vrijedi na toj integracijskoj ljestvici.
· EU bi trebala da se izjasni da li je njen praktični i dugoročni interes da se u članstvo uvrsti i BiH. Ako jeste, pretpostavljam da ima tačan terminski plan, petoljetku, tri semestra, deceniju, po kome može da kaže: učlanićemo vas, npr, 2013. Drugo: EU treba da kaže šta će ona uraditi po tom pitanju, koje će odluke donijeti, koje svoje odredbe promijeniti. Treće: treba jasno saopštiti koliko plaća nevjestu. Pretpristupni fondovi su sad ga vidiš sad ga ne vidiš. Ako EU nije zainteresovana, da se ne izjedamo međusobno. Ima još strana svijeta.
· Bošnjačke stranke treba se izjasne da li su za integraciju u EU. Dosad to nismo čuli. Neprestano čujemo zahtjeve za državom.
· Ako se ispune prethodne dvije tačke, onda tri „vlade“ u BiH treba da potpišu sporazum, može u prisustvu eusvjedoka, da će omogućiti provođenje svega što je uslov za pristupanje EU. Naprimjer, iz oblasti poljoprivrede: Savjet ministara, Vlada FBiH i Vlada Republike Srpske potpisuju sporazum o usvajanju i provođenju propisa, standrdizacije u poljoprivredi i slično. I tu više nema rasprave, butmirisanja, liderisanja, monitoringa. I ne treba ministarstvo poljoprivrede BiH. Ako se nešto ne provede, sporazum locira krivca.
· Ako sad može da se ne razgovara o entiteskom glasanju može uvijek. A ako može bez promjene entitetskog glasanja, može bez svega. Entitesko glasanje, nadležnosti Predsjedništva, entitetska imovina, savjet ministara, tripartitnost, neodvojivi su elementi BiH. Nije moguće ukinuti dva o staviti tri, ukinuti tri a ostaviti jedan.
· Ako se sve dosadašnje nasilne i protivustavne promjene, osim odbrane, žele unijeti u ustav, najprije treba upisati sljedeće članove:
o Srpski narod u BiH, zastupan po Republici Srpskoj ima pravo na samoopredjeljenje do otcjepljenja što se postiže: referendumom sa crnogorskim postotkom nadgledanim od strana potpisnica Dejtonskog sporazuma, sporazumom sa Federacijom o nesmetanom protoku roba, ljudi i novca na području bivše BiH...
o Ako se od SM želi načiniti vlada onda u ustav prethodno treba upisati odredbu da Republika Srpska, kao federalna jedinica, daje 49% mininistara u saveznoj vladi...
Konačno je došlo vrijeme da se kaže da krajnji cilj unitarizacije i centralizacije i devastacije, izvlašćivaja ili ukidanja Republike Srpske, nije prosta reforma radi integracija, nego islamizacija Bosne i Hercegovine.
Bez obzira da li butmirci znaju šta rade.