субота, 25. јул 2015.

РЕФОРМСКА АГЕНДА.
БЕСМИСАО
НЕЕФИКАСНОСТИ.
ПРИКРИВЕН
МЕХАНИЗАМ
ПЉАЧКЕ.

Јављају да је коначно усаглашена Реформска Агенда.
Тако да Ми Ниже Потписани могу да одахну.
А и наредбодавци из Брисела.
Не може јасно да се види око чега се усаглашавало у задњој фази. Јер и пријашњи текст био је лук и вода, ништа конкретно и ништа економски видљиво.
Уосталом, називи одјељака те Реформске Агенде су симптоматични.
Из неколико разлога.
Досад су углавном биле на захтјевима Болне Реформе, Уставне Промјене, Реформа Полиције, Унитаризација.
Сада се, наједном говори о Социјалној Заштити.
Јасно је да је нека подвала у питању.
Друго. У Реформској Агенди се нигдје не помиње Економија.
Неке натукнице о пословној клими и конкурентности су прохујале са временом. Као Блерова социјалдемократија, Трећи Пут, у Инглеској.
Ево назива одјељака.
·        Јавне финансије, опорезивање и фискална одрживост
·        Пословна клима и конкурентност
·        Тржиште рада
·        Реформа социјалне заштите и пензија
·        Владавина права и добро управљање (која будала ово састави)
·        Реформа јавне управе.
У овим условима само идиот, преварант или аналфабет може да говори о тржишту рада.
Или. Коме је потребна реформа Јавне Управе. Кад никоме није потребна ни Јавна Управа. Односно, никоме не служи. Сама себи је сврха.
Шта је потребна суштина Босне и Херцеговине.
Под условом да се тродјелно федерализује и задржи Дејтонски Споразум, изворни, као темељ и тог заједништва са Трећим Ентитетом.
БиХ, а то,у ствари, важи за Републику Српску, јер је јасно да од БиХ  неће бити ништа, јасно је да Сарајево никада неће пристати на Трећи Ентитет прије него што укине Републику Српску,
·        Мора формирати своје политике тако да искористи све предности које има. Пољопривреда, сточарство, прерада меса, воћарство и повртларство и прерада, виноградарство и винарство, дрвопрерада...
·        Мора захтијевати од Брисела помоћ и партнерство у томе пројекту. Дакле, погодности пласмана и извоза а заштиту домаћег тржишта и произвођача. Ако желите, ви господо из Брисела, да отворимо неко поглавље, повећајте контигенте извоза у ЕУ. Ми не можемо командовати тржишту. Онда не можете командовати ни нама.
·        Мора цијелим спектрима и лепезама пронаћи олакшице, стимулансе и дугорочну оријентацију да се село развија не као инфраструктурна фолирантска погодност, већ да се село развија као Село Економије.  Потребно је развити Економију Села. То ће ријешити многе проблеме о којима сере Реформска Агенда. Људи ље почети да се селе из јавне управе и свега државног у ту Економију Села. Никаквом Реформом нико никад није смањио администрацију. То је комунистичка превара. Смањење репрезентације и путних трошкова. Уосталом, што је држава, и њена економија, развијенија, то већу и скупљу јавну управу захтијева. Све то ће регулисати и проблеме са тржиштем рада, са образовањем и слично. Дабоме, то није лако. То је обиман систем мјера и захтијева многе жртве Владе и Администрације. Захтијева и памет. А она, у овдашњим владама, није одмакла даље од подстицаја и плавог дизела. Само та чињеница говори да је бирокртизовано писана Реформска Агенда апсолутно непроводљива. Чак и кад би суштински била реална.
·        Мора власнике постојећих радних мјеста, оно што се застарјелим и потпуно неекономским језиком назива Послодавци и слично, ослободити давитељства стега и процедура. Један мој друг, који има сервис волво аутомобила, четири дизалице и шест радника, четири године је чекао локацијске услове у Лакташима, за аутосервис и радионицу. Глупи Лакташи нису хтјели да узму 100.000 марака у буџет и да му то издају за два дана. Случајно је дошао до начелника који је натјерао кретеноиде да то учине за та два дана. Умјесто да су га првог дана прије четири године, одмах пољубили у дупе и питали Шта још треба, Господине Који Ће Запошљавати и Порез Плаћати.
Дакле, сваког ко запошљава неког, или самог себе, законито, треба издићи изнад свих службеника, управа и министара. И олакшати му то запошљавање. Јер запошљавање доноси плату, плата доноси потрошњу, потрошња доноси порезе, да не серем даље...
И то је тешко. И то захтијева велике организационе напоре и трпање метра у главу а милиметра у гујицу.
·        Мора се, да би све то било диобено чисто, постићи унутрашњи договор о подјели до дејтонских темеља. Пошто то Сарајево неће никада прихватити, Република Српска се мора одијелити. До Дејтонске Самосталности.
Али. Многе ствари може упоредо радити. Као што је Екомија Села. Јер све те предности су смјештене, већим дијелом, у Републику Српску. А учешће у тим агендама, координацијама и зајебанцијама условљавати отварањем тржишта ЕУ. Ово са кромпиром је ситни фол. Сва сила може да се извози у Европу. Кад би Брисел хтио да нам омогући развој.
Ну.
Брисел, напротив, жели да нас угуши, потчини.
Зато је Реформска Агенда обична Фарса & Фасада.
Нешто као Подунавска Конфедерација.
Република Српска, њена Власт, а задњи је час, мора да почне да ради на овим, и другим мјерама. И да се у Народној скупштини обезбиједи консензус за то.

Иначе нас чекају врела времена која ће, прије свега, угрозити наш опстанак.