уторак, 25. март 2014.

440.158 посјета страници
2.774. пост
ДЈБ, ПНС, ЛСВ

Србијанско Удружење Грађана Доста Је Било, хвали се, освојило је више гласова у Београду и у Новом Саду од ЛДП Чеде Јовановића Чада а у Нишу је било близу ЛДП и ДС.
Али, кључни подаци су ови. ЛДП је у кампањи потрошио 1,3 милиона еура, НДС 1,1 милЕ а ДЈБ 33.000 еура (подаци ДЈБ).
Ко су, дакле, ДЈБ.
Они који доказују да ПНС. Паре Нису Све. И ЛСВ. Лидери Су Варка.
ДНС. Добро. Не сви.
Када се укупно узме, избори у свакој земљи су велики промет новца, легалног и илегалног, велики промет обећаних лажи и велика парада нових и старих звијезда. А мали ефект у голасовима за које се није знало куд ће отићи. Мали ефект у реалним обећањима. И мали ефект у стварању или одржању политичких звијезда.
Случај Оног Вукановића у Требињу био је исти као и случај ДЈБ у Србији.
Кад велики играчи немају организацију међу људима, кад немају технологију Перманентне Изборне Активности, онда бирачи гласове дају онима које знају. Онима који дођу до њих по Глас.
Ту не помаже дугогодишње лидерство Чеде Чада нити милиони еура. Варка велике кампање и етаблираних лидера, интелектуализовних агенцијских презентација и кампањских буџета увијек ће се, на неким изборима наплатити. Дио те наплате је астрономски резултат Вучића и нигдје у кампањи не помињане СНС.
Лидери који упадну у медијску и кампањску грешку да се мумифицирају и да немају организацију компатибилну са бирачима, кадтад разоткрију се као продавачи магле.
Бирачи, пак, који понекад изгледају глупи што гласају за ове и оне, веома прецизно детектују свачију активу и пасиву.

Мали проблем је, само, што се књига биланса стања не води у реалном времену, већ са помаком.