недеља, 1. јун 2008.

VELIKI REFORMATOR, KOPOLA
Šef Misije Evropske Policije u Bosni i Hercegovini, General (koliko monumentalnih riječi u jednoj tituli, mada ne znam šta je Evropska policija) Vinćenco Kopola, očekuje da će se uskoro postići dogovor oko toga da se razdvoji finansiranje MUP-a od finansiranja Policije. To znači da će se, na primjer, posebno finansirati Policija Republike Srpske a posebno Čađo i osoblje Ministarstva unutrašnjih poslova.
E, neće.
Velika mi je želja da dobijem priliku da imam dovoljno para za običan život a da ne radim ništa pa da sve četiri okrenem u zrak, ili se potrbušim, i – razmišljam.
Možda bih i ja došao do takve genijalne ideje kao Gneral.
Ideja Kopole Generala je da se odvoji MUP od Policije i suštinski, jer su finansije uvijek sredstvo upravljanja. Ne postoji bolji menadžement od para. Ne postoji bolji Evropski Princip od love. I Tusrsko Carstvo i Austrougarska Monarhija ovdje su sami finansirali policiju. Ministarstvo policije, pored titule Visokog Predstavnika u Kalajevoj AUBiH, bilo je pod austrijskom vlašću. Mađari nisu bili dovoljno anektični, okupatorski i pouzdani. Da je AU Monarhiji i Turcima bilo stalo do demokratije, funkcionalnosti i efikasnosti u borbi protiv korupcije i kriminala, dali bi da ta BiH sama finansira svoju policiju i ima MUP. Srećom za njih, znali su kako dobro funkcionioše jedna obična rečenica: Ja Te Plaćam - JTP.
Tako je i Kopola čitao istoriju. Kao i ja.
Veli: odvojimo finasiranje tih policija po entiteima i kantonima od MUP-ova, ostavimo mi prazne ljušture a budžete spojimo na nivou BiH. Kad se jasle dignu na državnu visinu onda ćemo da pričamo i da vidimo kako guja krsno ime služi.
Čudi me kako Kopola nije predložio Regulatornu agenciju za Policiju. To bi bilo najbolje. Onda ne smiješ ništa da im kažeš, imaju svoje budžete, svoju nezavisnost u skladu sa najboljom evropskom praksom, svoje direktore koje, kao i RAK, biraju kad hoće-kad neće i koga hoće, svoj nezavisni policijski odbor... a vi, ministri i ostali, uhvatite se u kolo pa igrajte gluvo glamočko.
Moj Kopola, moj policijski generale, znaju ovdje ljudi sa policijom, milicijom, žandarmerijom, domobranima, redarstvenicima, speciijalcima... a, bogami i sa parama.
Sjedi s mirom.
(353 riječi o Kopoli)