петак, 10. септембар 2010.

CRNO DOBA MEDIJA
Prigradski politikoid, srbljački parlamentarac, paljanski demokrata sa civilizacijskim dostignućem navlačenja ženske čarape na glavušu, pred spavanje, radi peglanja kostretne brdsko-planinske kose u političku frizuru, Momčilo Krajišnik, imao je devizu: sve mi uzmite, samo mi dajte medije i ja sam na vlasti bezbjedan. Tako nekako, ovisno je kako ko preepričava. Jer, na moju veliku žalost, nisam imao privilegiju da razmatram neposredno tu problematiku sa Paljanskim Maršalom MakLuanom.
I doista, Esdees je i držao sve medije. Predsjednik odbora u nekoj opštini je bio i direktor i urednik lokalnog medija.
Koliko je to djelotvoran recept pokazuje propast Esdeesa.
Tadašnji mediji bili su jedna od boljih indikacija primitivizma kao novokomponovane srpske osobine. Sonja Karadžić, proizvod tadašnjeg nepotističkog pravila: Ako sam ja budala ne mora značiti da mi ćerka nije pametna. Ludi Risto Jezero. Galerija banjalučkih teve ratnih zvijezda. Ilija Guzina. Sve moj do mojega.
Taj informativni primitivizam se održao do današnjih dana. Bijeljinska BN televizija, u direktnom srodstvu sa paljanskim ratnim Esdeesom, preko vlasnika joj, novi je rasplodni krmak nasilja nad informacijom. A vještački osjemenjena rasplodnica primitivizma, plaćeničkog tipa, jeste banjalučka Ateve. Beogradski EuroBlic, je štampana varijanta guslarsko-jaslarskog novinstva.
Svima njima, i drugima, manjeg formata, zajednička je neobjektivnost, selektivnost, cenzurativnost informacija sa mračnom političkom pozadinom kojoj je krajnji cilj rušenje legalno i većinski glasovno izabrane vlasti. Kao i direktan uticaj na izbore početkom oktobra.
Ako izuzmemo čijenicu da vlasnik Beenteve vuče esdeesovske gene i iz nostalgije, jer njegova svijest nije opremljena relejima idejnosti, političkog opredjeljenja i slično, svoj informativni program usmjerava kao neobjektivnom spektru protiv vlasti koja je potopila njegov Esdees, i dio njegovih para koje bi imao po tom osnovu, svi ostali djeluju isključivo kao medijske kurve. Pokaži pare i skidam gaće.
Blic je storiju o otvaranju Radioterapije u banjalučkom KBC-u sakrio tako da bi bilo bolje da je nije ni objavio. Been to nije ni pomenuo a radi se o ulaganju od trideset miliona maraka. Ateve je, uobičajeno, srao u svom ciničnom stilu i pokazivao kako ih je Dodik pomenuo.
To su dva, tri svježa primjera. U godini izbora takvih primjera je bilo na milione.
Više nije bitno da li to utiče na rejting vladajuće stranke i da li pomaže opoziciji. Jer, takvim djelovanjem koje ruši objektivnu informaciju, ne pomaže se nikome. Naročito Been ne pomaže Esdeesu jer je ta stranka propala zbog posve drukčijih razloga a ne iz informativnih i medijskih. A u situaciji kada opozicija nema nikakav program i prijedlog, besmisleno je takvo medijsko šikaniranje i giljotinjiranje informacije. Bitno je da je to nasilje nad gledaocima i informacijom koje ničim nije moguće ispraviti.
Jedini lijek protiv tog sistematskog ispiranja mozga i javnog mnijenja, jeste apsolutna i dosljedna ignorancija i nepojavljivanje u emisijama, po bilo kom osnovu, i na stranicama tih novina. To je jedini način da gledaoci i čitaoci shvate zlu jednostranost tih smetljarnika.