уторак, 29. октобар 2013.

2424.
ТЕРЕТНА СУ ВРЕМЕНА
КАД СУ ЉУДИ НА УЛИЦИ
ПАМЕТНИЈИ ОД НОВИНАРА
 

Кад сам био млађанији новинар ја, кружила је, у Бањалуци, прича како је једна новинарка, у времену кад су чистачице по социјалистичким стамбеним зградама преименоване у хигијеничарке, правила репортажу о том узвишеном чину па упитала Друагрицу Хигијеничарку Због чега сте се опредијелили за ово занимање.
Било ме срамота да провјеравам да ли је тако и било.
А не сјећам се године, мјесеца и датума.
Да се сјећам, прогласио бих то даном почетка смрти новинарства.
На интернету је, кажу, хит, ако је могуће бити хит у тој маглуштини, новинарка Хајата, то је нека сарајска телевизија, која разговара са несретником на улици. О актуелној политичкој ситуацији. ЈЈС. Јебла Је Ситуација.
Новинарка, по гласу закључујем да је млада, сикће брзином калашњикова ...Резултати избора сљедеће године неће бити признати, у том случају на власти би остали они што и данас владају, мислите ли да је њихов посао да опструишу пресуду како би остали на власти.
Човјек, с брадом, бригом и сиромаштвом на лицу, колута очима, облизује се, гледа је ко звечарку.
Види се да је добрица. Хоће да јој помогне, јадници, упетљаној ко пиле у кучине. Ја бих јој одговорио кратко. Мислим. И отишао.
Али он даје савршену политичку дијагнозу.
У сваком случају, изводе пиздарије, она четворица, и јебу нам матер јер смо блесави. А у томе им помаже ова курва из међународне заједнице.
И оде из кадра.
Волио бих да сам тад видио лице новинарке, више него још педесет година живота.
Из цијеле једночинке може да се извуче закључака за књигу. Од тога да су обични људи паметнији и од новинара и од политичара, да јасно разазнају ствари, да говоре мојим језиком, што ме весели, до тога да су и медији, уништавајући новинарство, остали негдје у задњем друштвеном вагону који се откачио на некој скретници у уласку на неку непознату станицу.
Новинарима, дабоме није лако.
Треба се снаћи у џунгли политичара јебивјетара, фолера и џепара, у џунгли иностраних кројача, фирцера и шваља, у џунгли домаћих кримилаца, шверцера и профитера, у џунгли Бизмисмена који хоће да буду новинари и власници новинарских торова, у џунгли новинара који хоће да буду Бизмисмени и медијски Могул Ја а да, претходно нису постали ни новинари, у џунгли редакција које нису редакције него деградације, у џунгли факултетлија са знањем у траговима, у џунгли бућкуриш знања које је доступно свима којима је право знање, стил, писменост, образ и чињеница, трајно недоступно, у џунгли апсолутног одуства координата, љествица, норми, истине и објективности.
У свијету и вијеку, кад овдашњи народ, велики дио, и политичари, још већи дио, не разумију ни како се прави држава и друштво нити како функционише КПД, Курчева Парламентарна Демократија. И када Ова Курва жели да, сваке ноћи, све што се дању у томе изгради, сруши у мутну воду.
Али лијепо је име занимања. Новинар. Љепше него Порталичар. Интернетичар. Дигиталац.
Дође ми да се и ја вратим у младо доба. Па да на улици сретнем Новинарку. Чврсто га стиснем, микрофон, и упитам. Због чега сте одабрали ово занимање. Ма, тетка ме запослила, мамицу јој јебем.