2119.
EMIR KULTURICA
POD KOPITIMA
SELME SPAHIĆ
KOJA UBIVA AŽBAHU
EMIR KULTURICA
POD KOPITIMA
SELME SPAHIĆ
KOJA UBIVA AŽBAHU
Teško mi je da pratim sva zbivanja u
kulturi. Kad ima oblasti čiji su masovni proizvodi preplavili ljude u debljim
naslagama nego što je kokakola, duvan ili ladno pivo. Glupoljudje, Kič, Politikoidstvo,
Rijaliti.
Ipak. Saznao sam za pismo izvjesne mlade
bosanske rediteljeke svjetske klase, sve što dođe iz Bosne, planetarno je, ako
ne kao Džeko i Mervana, onda odmah do njih, Selme Spahić. Pozorišna mlada
rediteljka, pisac, šta li je, obavijestila je, napismeno, Festival Sterijino
Pozorje da neće doći jer je određeno da Festival otvori Emir Kusturica.
Selma se povlači sa festivala. Gdje mi je,
danas, dobri, pokojni, Vlado Dijak, sa rakijicom, pa da u banjalučkoj staroj
Zori, sklopimo pjesmu. Selma se povlači sa festivala. Bez selama, samo pismeno.
A ja ostadoh skrušen u kulturi, na peronu, bezimeno. Ne stigoh reći nešto što
izaziva pozorište. Pomislih, samo, Selma, majke ti, ne seri kroz prozorište.
Selma je poslije objašnjavala da je Pozorje,
pozivajući Kusturicu, otvorilo publičište, pozornicu i lože za nacionalizam. A gdje
ide Kusturica, za njim, poznato je u Sarajevu svima, ide oblak nacionalizma. Šta
oblak. Ide Smak Svijeta, STJ.
Nacionalizam je sve ono što Sarajevo
ocijeni istim.
E. A danas u Danasu, sandžačkom listu koji
izlazi u Beogradu, izvjesna Nataša B. Odalović piše o toj Selmi. Pod naslovom Gest
Selme Spahić. To je, dakle, epohalni potez. Kulturološki i civilizacijski krik.
Konačan obračun sa nacionalizmom. Jer. Selma je sarajesvsko dijete koje je
imalo četiri godine kada su Srbi bljuvali nacionalizma, agresiju i genocid po
njenom Gradu i ona nema ništa, kaže NBO, sa nacionalizmom. Ona sama je Gest.
Ne želim sada da obrazlažem da je
nevidljivo u čemu jr Emir Kusturica nacionalist. Kusturica je za Esmu, Sarajevo
i cijelu Bosnu, Kultura. Institucija Kulture.
A Selma Spahić je, jadniče mlado, nus
proizviod Sarajevske Autožrtvenosti i Bosanskog Nepotrebnog Suiciditeta koji
ovdašnje ljude zarobljava u milione gvantanama političkih, istorijskih,
vjerskih i kulturoloških stereotipa i čini ih sakatima, otomanski sakatima, za
život u normalnoj ljudskoj komunikaciji i kolektivitetu.
Selma nije imala namjeru da Napismeno
postane zvijezda. Nije toliko glupa. Ali nije se mogla oduprijeti stravičnom
pritisku nametnutog stava Bosne da je Kusturica, činom odlaska iz Sarajeva,
postao Četnik. A kutlura, naročito pozorište, logicira dalje Esma u svojoj
podsvijesti, ne dozvoljavaju nikakav kontakt sa Četnicima. Niti Nacionalistima.
Agresorima. Genocidašima.
Selma je tako postala Žrtva. Sarajevo i
Bosna konačno dobijaju gotove proizvode kakve su i željeli.
Kolikogod to bilo neshvatlljivo, mala je
razlika između pisma Selme Spahić i klanja vojnika u Londonu.
Mada Selma nije imala namjeru da sere kroz
prozor. Nataša je, zato, usrala i šefa i stanicu.