2741.
POLITIČKA STRANKA PIA,
ŠTA S PARAMA,
KAKO S LJUDIMA
Svaka politička stranka, i mala i velika, i
pobjednička i vječno opoziciona, mada u različitoj mjeri, utiče na moralne,
vrijednosne, kolektivističke, ljudske, humanitarne, materijalističke i
intelektualne konstrukte društva.
To je zbog toga što su njeni postupci javni
ili proizvode javne posljedice, što je njen unutrašnji život i organizacijsko
funkcionisanje, izloženo javnosti na uvid, što njen sistem vrijednosti njeni
članovi i oni koji su u ime nje na vlasti, pokušavaju da implantiraju cijelom
društvu.
Stoga je svaka stranka a naročito velika,
masovna, pobjednička, Stranka PIA prije svih, odgovorna za stanje društva i za
njegovo usmjeravanje i vođenje.
Njene obaveze su da produkuje sklad,
napredak, zdrav sistem vrijednosti, da misli na budućnost društva više nego na
svoju sadašnjost, da za to podnese žrtve, ako je potrebno, a nedopustivo je da
produkuje anarhiju, paralelizam, samovolju, politički feudalizam, nepotizam,
goli finansijalizam i destrukciju svake vrijednosti i vrijednosne skale.
*
Kako stranka PIA treba s parama. I koliko
para treba.
Prvo, stranka PIA treba da radi sa ljudima
a ne s parama.
Drugo, para što manje.
Veliki organizacioni kolektiviteti počivaju
na relacijama ideje, programa, opredjeljenja, povjerenja i pripadnosti.
Čak i u klasičnim tržišnim subjektima, gdje
su pare nezaobilazne, kao plate, neophodni su neki od prethodnih elemenata.
Politička Stranka Permanentne Izborne
Aktivnosti počiva na rasprostranjenoj mreži aktivista i lidera na više nivoa i
zbog toga djeluje po prinicipu da mnogo aktivista uradi pomalo a ne da nekoliko
lidera uradi sve.
U takvoj situaciji pare su razarajući
faktor.
Aktivistima se moraju omogućiti sva
potrebna sredstva za angažman ali im se nikako ne smije plaćati nadoknada (osim
stvarnih troškova).
Ako to može u maloj stranci, jer ima mali
broj aktivista, u velikoj stranci je to nemoguće jer niko nema toliko
sredstava.
Ali ključni razlog je u tome što novčano
vrednovanje ubija dobrovoljnost i u svakom pojedincu aktivira vrijednosni
sistem usporedbe.
A kad se taj sistem jednom aktivira niko ga
više ne može vatiti u bocu.
*
Pošto su ljudi važniji od para, Stranka PIA
mora da vodi preciznu i slojevitu kadrovsku politiku sa maksimalnim osmoznim
propustima između stranačkih slojeva.
Kadrovska baza, razvrstana po obrazovanju,
referencama, ocjenom prethodnih angažmana i ambicijama, postoji na opštinskom i
na centralnom nivou. Nad tom bazom su i kadrovske komisije Političke Stranke,
opštinske i glavna.
Dva principa određuju djelovanje Kadrovske
komisije.
Na svako mjesto, na koje je to zakonski i
proceduralno moguće, mora doći aktivist, funkcioner, predstavnik stranke.
Drugo, svi oni koji su na odgovornim
mjestima čiji rad ne podnosi nikakve manjkavosti ili propuste, i čija kontrola
nije proceduralno do kraja uređena, moraju potpisati Bijele ostavke, bez datuma,
koje će se pohraniti u stranačkom sefu.
Stranka PIA, ako je na vlasti, treba da iskoristi
mogućnosti administrativne uprave da svoje kadrove iz Horizontale provede kroz
taj sistem.
Naprimjer. U Vladi Republike Srpske ima
više od 6o pomoćničkih mjesta. Moguće je imenovanja organizovati tako da iz
kadrovske baze sa terena, iz većih opština, tamo gdje ima kandidata koji
ispunjavaju uslove, na po dvije godine dolaze pomoćnici ministara čime bi više
od stotinu stručnjaka prošlo kroz vladin sistem i upoznalo tehnologiju,
procedure i nadležnosti. Nakon povratka u svoje sredine, ponijeli bi sa sobom i
taj kapital. Na taj način ministarstvase provjetravaju a ljudi se obučavaju pa
među njima može biti i budućih ministara.
Kadrovska politika stranke podrazumijeva i
procedure za prijem članova koji su bili u drugim strankama.
Za obične članove to ne bi trebao da bude
problem, uz navođenje podatka na pristupnici. Za sve one koji su bili u
stranačkoj strukturi druge stranke ili na funkciji, mora da postoji problem. Takve
ne treba primati. Naročito se mora isključiti mogućnost da neko zadrži
foteljaško mjesto promjenom članskog dresa.
*
Članstvo je baza kadrovske strukture.
Evidencija o članstvu kod Stranke Permanentne
Izborne Aktivnosti, takođe mora da postoji na opštinskom i na centralnom nivou,
sa krajnjim podacima kao što su adrese, stacionarni i mobilni brojevi telefona
i mejl adrese.
U opštinskim/gradskim organizacijama vodi
se Matična knjiga članstva a stranačke pristupnice su neka vrsta vrijednosnog
papira, numerisane i skladištene u Centrali. Opštinski odbori ih zadužuju prema
broju novih članova a članske karte se takođe rade u Centrali Stranke.
Na ovaj način se eliminiše anarhija u prijemu
članova u kojoj je moguće da postoji veli veliki broj ilegalnih članova za koje
zna uzak krug na lokalnom nivou i koji izniknu u važne funkcionere kad im
zatreba.
Zaključna razmatranja u knjizi
Politička stranka PIA, II dio