четвртак, 3. октобар 2019.


ПОГРЕШНА УПОТРЕБА
ТЕРМИНА ВЛАСТ И
КОАЛИЦИЈА,
У БиХ

У својој суштини, Босна и Херцеговина, као Држава, не постоји.
Постоји само Територија која је међународно призната.
У категоризацијама Политичког Система, она такође нема своје мјесто.
Јер је разлика између Нормативног и Стварног, огромна, непојамна.
У корист Стварног.
Уставни Систем у БиХ се може окарактерисати као тронационална и тротериторијална конфедерација.
Што такође нема у Уставном Праву.
Јер, БиХ, натјерана је држава.
Она је, у Дејтону, стицајем геополитичких околности, тада, сјављена.
Њен оквир је импровизовани Тор.
Она има потпуно одијељене три Нације и потпуно одвојене три Националне Територије.
Стога су, Чобани Дејтонски, готово сигурно имали кракторочне намјере са БиХ.
Што не значи да она неће дугорочно умирати и животарити.
За несхватање ових и других чињеница, нису криви Живитељи, Срби, Хрвати, муслимани.
Криве су политичке и националне елите.
Које би то морале знати и непрестано, у погодном облику, обавјештавати Живитељство, изборно, политичко, национално.
Онај ко је на трибинама, не зна и не може да зна као Меси.
Али, Меси мора сваке суботе и сриједе да му то показује и да га подсјећа шта је шта.
Кад Меси то више не могне, мораће да дрес да неком другом.
А, ско публика помисли да може као и Меси, у опаснсости је не само Игралиште, него и Стадион.
Из свега наведеног, у БиХ, код тронационалног Живитељста, изведена је погрешна употреба и погрешно разумијевање појмова као што су Власт и Коалиција.
Већ мјесецима, па и данас у Медијима, кука се о томе како нема Власти у БиХ. Како БиХ још није формирала Власт. Како Паре чекају формирање Власти. Како је посљедња шанса за формирање Власти у БиХ, долазак Ердогана у Србију.
У БиХ не постоји Власт.
Постоје само Заједничке Институције.
А и та синтагма, какво је стање ствари и како је у изворном Уставу, како се Три Нације мрзе, пресвјетлуцаво је тепање.
У БиХ не може, у Заједничким Институцијама, да постоји Коалиција.
Коалиција је немогућа између три одијељене Територије или између представника три Нације које се мрзе и које су ратовале.
Заједничке Институције су строго одређене мозаичке национално-територијалне структуре.
Оне се попуњавају.
Савјет Министара, у Дејтонском Уставу, и Споразуму, чине Србин, Хрват и Муслиман.
Предсједништво БиХ, чине Србин, Хрват и муслиман.
Који се бирају одвојено, у одвојеним изборним јединицама.
И нико се не бира на нивоу БиХ, као једне Изборне Јединице.
То што се у Предсједништву БиХ, веће трећи, трагични, пут налази Жељко Комшић, што је Савјет Министара нарастао на десет чланова, што многи будалаш то назива Владом, што су протекле четири године у Савјету Министара били неовлаштени Срби из ПДП и СДС... само су насилне и противуставне девијације.
Које се у Политичком Систему могу окарактерисати само као покушај Једновјерске Унитаризације.
Са крајњим циљем Мирнодопског Етничког Чишћења Босне и Херцеговине у Босну.
Стога у Републици Српској не треба употребљавати те појмове.
Власт на нивоу БиХ.
Коалиција у Савјету Министара.
СНСД употребљава први појам али други не.
СДС и ПДП употребљавају оба. А нарочито Коалицију.
У њиховом случају, Коалиција је нагуживање Сарај Чадору.
Па би било лијепо да се и СНСД оптужи за то.
Зато СДС и ПДП говоре о Коалицији СНСД ХДЗ СДА.
За шта не постоји ни један аргумент.
Ради се о томе да је свако дошао да попуни свој национално-територијални дио Мозаика.
Да је тако радио и СДС ПДП, побиједивши, претходно, на Изборима у Српској, не би их нико оптуживао за Издају.
И не би их, сада СДА и Сарај Чадор, држали у Савјету Министара.