недеља, 12. фебруар 2017.

ДАН КАДА ЈЕ КУЛИН БАН
ИЗМИЈЕНИО ССП,
ЈЕБО ОН СЕБЕ

Двадесетдеветог Августа, 1189е, на дан кад је Дубровник Кнеза Краваша посјетило рекордних осам крузера, Кулин Бан је позвао Радоја и рекао пиши.
Радоја је рекао Немој Бане, отиће нам економски суверенитет у пичкуматерну. Морам, притисак је огроман, увешће ми санкције, нећу више ни чварке моћи да једем.
И тако је настала Повеља Кулина Бана упућена Дубровнику. Што је био први писан акт економске заједнице између двију Српскиех Зијемаљ.
Има занимљивих детаља.
Али нема ни трага од Првог Трага Босанске Државости, како то, уз Завнобих, редовито, серу из Сарајева, Бошњаци Унитристи, који су муслимани и којих тада није било у тој Српској Краљевини Босни нити у Српском Дистрикту Дубровник.

У име Оца и Сина и Светога духа; ја бан босански Кулин присезају тебје кнеже Крвашу;
и всјем грађам дубровчам прави пријатељ бити вама од селје и довјека и прав гои држати с вами;
и праву вјеру доколе сам жив; вси дубровчане кире ходе по мојему владанију тргујуће годје си кто хоке;
кријевати годје си кто мине; правов вјеров и правим срдцем; држати је без всакое зледи;
развје шчо ми кто да својев вољов поклон; и да им не буде од мојих часников силе;
и доколје у мне буду дати им савјет и помоћ какоре и себје коликоре моге;
без всега злога примисла; тако ми Боже помагаи и сије свето евангелие.
Ја Радоје; дијак бан писах сију книгу повелов банов; од рождества Христова тисућа и сто и осамдесет и девет љет;
мјесеца августа у двадесет и девети дењ; усјеченије главе Иована Крститела.

Превод на савремени српски језик

У име Оца и Сина и Светог духа. Ја, босански бан Кулин, обећавам Теби кнеже Крвошу
и свим грађанима Дубровчанима да ћу вам бити прави пријатељ од сада па до века. Држаћу са вама правду
и право поверење докле год будем жив. Сви Дубровчани који ходају где ја владам могу трговати где год хоће и
кретати се где год желе, с правим поверењем и правим срцем без било какве обавезе, осим ако ми ко подари поклон
по својој вољи. И да им моји часници не чине никакво насиље.
И све док су у мојој држави даваћу им помоћ као себи колико се може без икакве зле примисли; тако ми Бог помогао и ово свето еванђеље.
Ја, Радоје банов писар, написах ову књигу банове повеље од рођења Христова хиљаду и сто осамдесет и девете године, месеца
августа у двадесет и девети дан, (на празник) усековања главе Јована Крститеља.

Шта, дакле, има ту. У Повели Банов. У Повољи Бановој.
● Тисућа није Ријек Хорватов.
● Криминал, Корупција и Мито нису били развијени. Осим ако донесу какав поклон мени, Бану. Поклон Бана, Поклон Бана...
● Кулин Бан није о овоме провео Референдум, што ја не могу да му опростим а муслимани га због тога сматрају Правим Сарајевским Босанцем. Босанцом.
● Спољнотровинску Корупцију су измислили Срби. Касније су од њих то примили и околни народи и државе. И Окупатори. Турска. Мало се Аустроугарска одупирала јер је била забављена пљачком шуме и то.
● Кулин Бан је био вјешт лидер. Вјештији од многих данашњих. У Повољи Бана није уведено то да је тражио, и добио, од Дубровника право да на Риви продаје своје овце, у коликој мјере то море и сам Бан имаде.
● Пријатеље није открио ни Вучић ни Емтел. Како се курче по реклама и политици, да се више слушати не може. Већ Кулин Бан.
● Нема трагова да је Кулин Бан за ово консултовао Америчку Амбасаду, што ја нарочито цијеним.
*
Сарајевским Босанцима, па и њиховим Прибосанцима из Савеза За Промјене, могу да поручим да морају још много да тргују и вјежбају, да би дошли на ниво Кулина Бана.
Да су, ономад, наговорили Кулина Бана да отвори универзитет за Спољну Трговину и Поклоне, умјесто да су примали Ислам, данас  би били на коњу. А Босна би била Српска Крљевина.
Драги Бошњаци, зар вам сад није јасно то како је Кулин Шаровић најбољи ваш министар.
У име Оца и Сина и Светог Сарајева, ја Пробосански Бан Шаровић, обећавам теби, Кнеже Хан и Кнеже Могерини, а поручите то и Кнезу Меркел, да ће ваши трговци код мене млијеков и свијега другог, продават без икакијех брига и уз моје савјете и мојие часников. Без обавезе да мени или мојијема, икаквије поклоне даривате.
Ну.
Нажалост.
Ни Нација, ни Држава, не настају одласком у прошлост.
Али ни стајањем у мјесту. Како то сада ради Сарајево.
А ти Бакире.
Ти би могао покренути Ревизију Повеље Кулина Бана.