ИЗМЈЕНЕ
ИЗБОРНОГ
ЗАКОНА,
ИСТО
ШТО И
УСТАВНЕ
ПРОМЈЕНЕ
Из чега
одмах могу да закључим да од тога неће бити ништа. И да завршим текст.
Ових дана
је актуелна та сторија. Покренуо ју је Драган Човић и Хадезе. Најваљен је
разговор о томе са Бакиром Изтебеговићем.
Да није
тако како је у наслову, Човић не би разговарао са Изетбеговићем о томе.
Измјене изборног
законодавства имају два нивоа, односно садашње двије велике мане.
·
Омогућују манипулације
у националној равноправности, доминацију над једним Народом и тиху
унитаризацију. Случај Комшић али и многи есдепеовски изборни криминалитети са Србима
и Хрватима у Федерацији...
·
Они
разарају парламентарну демократију. На свим нивоима. Па и на ниову општинске
скупштине. То се чини преко пропорционалног система, који мора да се примјењује
у вишенационалним срединама. Али и ниским изборним прагом, уситњеном политичком
артикулацијом, екстерним манипулацијама у формирању актера, Покрет за Драчик...
Читав низ
је и других разорних мањкавости.
Одржавање избора
сваке двије године, локални, општи, локални, општи, чисти Екремизам, Сунце Ти
Јебем, разара политичку сцену, страначки мозаик и стабилност.
Странци су
инсисирали на многм изборним регулама које се ломе преко овдашњих леђа. Сјећа
ли се неко још ОЕБСа и његовог ангажмана, послије рата, док није кобива, све
предао у руке домаћим снагама.
Посљедица тога
је и раздвајање локалних и општих избора. Што производи много дерегулације у
парламентарном животу. Која је и једини и врхунски циљ Странаца Усранаца.
Локалне
скупштине су поптуно разорене и цијели систем власти у локалним заједницама
нестабилан је до крајњих граница. Без обзира на чињеницу да се начелници бирају
директно, што би им требало дати снагу и трајност, они су једнако слаба тачка
као и одборнички систем.
Измјене изборног
закона ће стати на захтјеву Хрвата да се евидентира и исколчи Хрватска Изборна Јединица
за ЧланаП и за парламентарце. Како Бошњаци не би могли да бирају Своје Хрвате.
Ако се
прође та препрека, онда постоји могућност да се добије још користи:
·
Иборни праг
за локалне скупштине 6, 7% а за ентитетске и заједничке најмање 5%,
·
Да се споје
локални и општи избори
·
Да се
отклони најслабија карика – Бирачки Одбори.