петак, 29. јул 2011.

V SODELOVANJU Z BAČKO PALANKO
E, nek vam je rikno taj Fruktal. Jeste se kurčili. Kidrič, Kardelj, Pepca, Stane, Stanovnik, Križaj. Suverenost.
Sad vam Srbi, iz Bačku Palanku, ej bre, kupiše Fruktal. A babe vam trče na sto metara.
Kad je moja kćerka bila mala, sretna su bila vremena. Mada je drug Tito već bio otišao i sa onom jednom nogom naprijed. Bavio sam se tad grafičkim dizajnom, marketinškom industrijom i praksom, Kotler, MM, Ogilvy, sloganima, scenarijima i režijom kratkih spotova, do 12 sekundi. I oduševljavao se sloganom Fruktala V sodelovanju z naravo. Čim je kćerkica odustala od sise, počeo sam da forsiram najbolje iz prirode. Fruktal je imao fruteke od jabuke, od kruške, od meda i riže, čudo božije. Uz Bogicu, kako je dobila madimak, po njenom izgovoru za dugme, i ja sam jeo fruteke kadgod supruga nije imala dovoljno očiju da me vidi kako trijebim dječije zalihe. Bio sam toliko oduševljen Slovenijom i Fruktalom, Laško sam pio kad kćerka ne gleda, da sam noćima, nedjeljama i mjesecima sanjao da stvorim proizvod pod sloganom U sadjestvu sa Socijalističkom Republikom Bosnom i Hercegovinom.
Onda je kćerka odrasla. Prerasla frutek. Postala djevojka. A ja sam postao konj. Počeo sam da jedem zob. Dobro, zobene pahuljice, med i mlijeko. Odbacio sam nagorjele i ugljenisane ćevape i druge brikete sa roštilja. Nije na nacionalnoj osnovi, nego zbog čiste energije i ekološki održive probave.
Onda je došao rat. Svo moje udivlenije Slovenijom propalo je ne zbog toga što su tražili otcjepljenje, osamostaljenje i što su mi razbili zemlju koja me othranila, odškolovala i dala mi posao koji nisam dobio preko veze, nego zbog onog bucka koji je kao pripadnik Teritorijalne odbrane Janše i Kučana, plakao pred kamerama ko pička. Zar su to Heroji Fruteka.
Ali i kad se završio rat, svi su mislili da su Slovenci najpametniji. Čak i kasnije, kada je prestala srbijanska mržnja prema njima a oni počeli da ulažu u Srbiju. Tako šumadijski gedža naziva rasprodaju nacionalnog bogatstva. Uložili su do sada, za deset godina, 812 miliona dolara. Dobro, najviše je to Merkator i Merkur, iz segmenta hapenzidrp, trgovina i osiguranje. Svaka čast Cimosu za Livnicu Kikinda – 100 miliona eura u proizvodnju.
Sada je Nektar, srbijanska privatna kompanija, kupila Fruktal za 35 miliona eura. A Pjebačica Severina im reklamira Laško. Žuja je zakon.
Koncept podržavljenja sve privrede, pa je tako Pivovarna Union kupila Fruktal, kao originalni slovenački pronalazak prilikom izlaska iz SFRJ i ulaska u EU, propao je. Slovenija je mislila da može da nađe poštenije lopove od onih koje su nalazili Tuđman i Milošević. Karadžić nije morao da ih nalazi. On je sam bio lopov.
Nema, međutim, tih lopova koji će uspješno da vode državu i državnu ekonomiju. Meni je drago da je porodica Radun kupila Fruktal bez Sodelovanja Dežele Srbije.
Nek vam je propo. Dabogda vam i sve ostalo propalo. Kad niste znali. Dosad je Fruktal mogao da bude supragigant sa velikom i jevtinom domaćom sirovinskom bazom i ogromnim plasmanom na tržište EU čija bi Jugoslavija bila član.
Ovako, V sodelovanju z Bačko Palanko.