O SUVERENOSTI
Možda je beznadno u Bosni i Hercegovini raspravljati o suverenosti.
Kad imate na sceni domaće ratne budale i međunarodne poratne protuve sa ovlaštenjima Kim Il Sunga, onda je jasno da BiH nema suverenosti. Ona ima samo međunarodno postojanje.
Za subotnji skup u Mostaru Dragan Čović je pripremio svoj papir. BiH je predviđena nenormalno centralizovana, sa tri entiteta (federalne jedinice) i Sarajdistriktom. A o suverenosti Čović kaže:
Sverenitet Bosne i Hercegovine neotuđiv je, nedjeljiv i neprenosiv.
Onaj ko je pisao ovu rečenicu sa devet riječi poznaje, sigurno i suštinu suvereniteta i suštinu države koja počiva na tako definisanom suverenitetu. Ako je on tako određen onda nema federativne države. Apsolutni suverenitet ne ostavlja mjesta složenoj državi. Država koja počiva na ovakvom suverenitetu, prosta je centralizovana država. Mogao bih sada to dokazivati predviđenim nadležnostima federalnih jedinica od kojih je najznačajnija raspodjela frekvencija za tv i radio, ali to nije ovdje bitna tema.
Suverenitet imaju države. Može da ga vrši neko u ime države, kralj, car, suveren. Ako su države federativne suverenitet je podijeljen između države i federalnih jedinica što se potvrđuje pravom na samoopredjeljenje do otcjepljenja. Suverenitet može da pripada i vladajućoj klasi ili narodu. Pošto je neznatna razlika između federalnih jedinica i naroda suverenitet pripada i jednom i drugom političkom faktoru i može se reći, u slučaju Republike Srpske, suverenitet koji pripada toj federalnoj jedinici dijele Republika Srpska i srpski narod.
U federativno - saveznim državama, kakva je BiH, suverenitet ostvaruju federalne jedinice ili države a na nivou savezne – federativne države, samo kada je to u zajedničkom interesu. Tako je bilo u SFRJ. Tako je, de fakto, i sada u BiH. Jer i BiH i njeni entiteti, nastali su istovremeno, kao što je to bio slučaj sa FNRJ i narodnim republikama. Stoga je suverenitet u samom početku, u samom nastanku podijeljen i u BiH.
Čovićeva formulacija, stoga, vraća stvari unazad u BiH. Radi se o skrivenom cilju stvaranja centralizovane države u kojoj bi ulogu bijelog satena federativnosti odigrale tanke nadležnosti federalnih jedinica, veliki kontigent podijeljenih nadležnosti između fedralnih jedinica i države te jak, mnogo jači nego dejtonski, kontigent isključivih nadležnosti države.
Da bi sve bilo jasno i dugoročno, narodi odnosno federalne jedinice/države u BiH, moraju imati pravo na samoopredjeljnje do otcjepljenja.
Možda je beznadno u Bosni i Hercegovini raspravljati o suverenosti.
Kad imate na sceni domaće ratne budale i međunarodne poratne protuve sa ovlaštenjima Kim Il Sunga, onda je jasno da BiH nema suverenosti. Ona ima samo međunarodno postojanje.
Za subotnji skup u Mostaru Dragan Čović je pripremio svoj papir. BiH je predviđena nenormalno centralizovana, sa tri entiteta (federalne jedinice) i Sarajdistriktom. A o suverenosti Čović kaže:
Sverenitet Bosne i Hercegovine neotuđiv je, nedjeljiv i neprenosiv.
Onaj ko je pisao ovu rečenicu sa devet riječi poznaje, sigurno i suštinu suvereniteta i suštinu države koja počiva na tako definisanom suverenitetu. Ako je on tako određen onda nema federativne države. Apsolutni suverenitet ne ostavlja mjesta složenoj državi. Država koja počiva na ovakvom suverenitetu, prosta je centralizovana država. Mogao bih sada to dokazivati predviđenim nadležnostima federalnih jedinica od kojih je najznačajnija raspodjela frekvencija za tv i radio, ali to nije ovdje bitna tema.
Suverenitet imaju države. Može da ga vrši neko u ime države, kralj, car, suveren. Ako su države federativne suverenitet je podijeljen između države i federalnih jedinica što se potvrđuje pravom na samoopredjeljenje do otcjepljenja. Suverenitet može da pripada i vladajućoj klasi ili narodu. Pošto je neznatna razlika između federalnih jedinica i naroda suverenitet pripada i jednom i drugom političkom faktoru i može se reći, u slučaju Republike Srpske, suverenitet koji pripada toj federalnoj jedinici dijele Republika Srpska i srpski narod.
U federativno - saveznim državama, kakva je BiH, suverenitet ostvaruju federalne jedinice ili države a na nivou savezne – federativne države, samo kada je to u zajedničkom interesu. Tako je bilo u SFRJ. Tako je, de fakto, i sada u BiH. Jer i BiH i njeni entiteti, nastali su istovremeno, kao što je to bio slučaj sa FNRJ i narodnim republikama. Stoga je suverenitet u samom početku, u samom nastanku podijeljen i u BiH.
Čovićeva formulacija, stoga, vraća stvari unazad u BiH. Radi se o skrivenom cilju stvaranja centralizovane države u kojoj bi ulogu bijelog satena federativnosti odigrale tanke nadležnosti federalnih jedinica, veliki kontigent podijeljenih nadležnosti između fedralnih jedinica i države te jak, mnogo jači nego dejtonski, kontigent isključivih nadležnosti države.
Da bi sve bilo jasno i dugoročno, narodi odnosno federalne jedinice/države u BiH, moraju imati pravo na samoopredjeljnje do otcjepljenja.