1983.
ČUDNI
ČUDNI
ČOVJEK
IBRAN
Ono
što bošnjački političari i kobivanevladinaraja još nisu radili jeste samo to da
nisu organizovali peta autobusa patriota, sazvali konferenciju za medije i
horski izdeklamovali Mi, koje ovdje vidite, žrtve smo genocida, mrtvi smo,
sahranjeni smo u masovnu grobnicu, samo još nismo stigli do Memorijalne
Srebrenice.
Sve
ostalo su radili. Lagali.
Poneki
borci, naročito srpski, lažu o svom herojstvu, o svojoj neustrašivosti, o tome
kako su se golim rukama držali za rafal i prebacili se do neprijateljskih
linija pa ih onda sve poklali ne skidajući šubaru sa očiju, jer je ionako bio
mrak, o tome kako su poštovali i ženevsku konvenciju pa, kad nas dvojica
potjeramo bataljon u bijeg, 707 ljudi, STJ, iz ljudskosti i humnosti viknemo im
da bace oružje, brže će bježati, ali da lažu da su mrtvi, to je izuzetan gest.
Poneki
borac doista misli da je herojski čin poginuti za svoju ideju, vojsku i
otadžbinu, ali lagati o tome kako sam poginuo, kako su me na moje oči ubili
četnici IIIa, razrednika Ratka Mladića, nije ravno ni poznatoj kovncenciji Hatkine
njive i dimije.
Srebrenica
je posebna vrsta laži muslimanskih političkih, vojnih, nevladinih i
obavještajnih struktura. Posebna, jer je najveća. To znači da su laži
rasprostranjene diljem geografije i poslijeratne politike. Od Markala do
Tuzlanske kapije. Pri čemu u onoj koloni u Tuzli nije niko poginuo osim par
vrabaca koji su imali slomljena krila. Kao i u Dobrokoljačkoj.
Sve
je to, manjeviše, poznato. Laže Sarajevski Politički Krug i danas. Lagumdžija
ode u Socijalističku internacionalu pa kaže Izbacite one Četnike Vojvode
Dodika. Pa se vrati u Sarajevo, šta u Sarajevo, vrati se u Banjaluku, pa
potpiše sporazum sa Vojvodom. Treba samo detektovati čudni opšti trend. Kako Srbi
prestaju da pričaju o svom ratu i herojstvu, i da lažu i dodaju, tako Patriot Aktivisti
sve više lažu o tome koliko su ih Četnici istrijebili.
Iza
tog draperija pojavio se, odnekud, Ibran Mustafić. Koliko sam shvatio, pokušava
da iznese činjenice, samo činjenice i ništa više osim činjenica, o onome što
zna. To je veoma teško. Jedan čovjek, u najvećem ili najmanjem vrtlogu rata,
pred očima ima uvijek ograničen broj činjenica. Sve ostalo su utisci, otisci,
impresije, strah, prepričavanja, poluistine, laži, mržnja, propaganda, nacionalizam
i rasizam.
Ibran
priča posve drugu priču od Zvanične Patriotske Genocidologije.
Ne
pada mi na pamet da ga svojatam. Gdje si Ibrane, Izabrani Srbine. Kao što
Sarajevo, čim vidi nekog Srbina sa samo kićankom od fesa, Čavića, Jovana ili
onog profesora, odmah ga usvoji, pijedestalizuje i maše njime sa Trebevića. Dovoljno
mu je, Ibranu, njegovih muka. Ako se izbori i za jednu činjenicu, treba ga
cijeniti kao heroja.
Mogu
samo da kažem da je, možda, ljudski lagati o svojim ubijanjima. Neljudski je
lagati o tuđim.