петак, 2. август 2013.

2240.
КОНЗУМАЦИЈА
ТЕЛЕВИЗИЈСКОГ
НАПОЈА
 

Видим. Бе Ен Тришић Владо хвали се како је и у јулу најгледанија телевизија. Не може ни Наташа Теве да их стигне. Ертеерес убједљиво и стабилно трећи.
Мада нисам баш увјерен у објективност. Ради се о оној сарајевској агенцији која у свом називу има ријеч Босниа. А све што садржи ту ријеч код мене учини да немам четерест дана напретка и да у мислима имам осјећај мутуше, подјебе и муљаже.
Сумњиво ми је високо друго мјесто Алтер Нате. У неким сегментима.
Истраживање гледаности разних телевизија није довољно радити по принципу Који канал је стартовао даљински. Нити по приницпу колико времена се проведе у гледању неке телевизије у току 24 часа.
То мора да буде комплексно истраживање, најмање као и истраживање јавног мнијења.
Овако огољене информације, пите и димњаци, не дају комплетну слику.
Кључна ствар је квалитет оног што је најгледаније, утицај на квалитет јавног мнијења, чињеничност и истинитост. Као што је и кључна ствар зашто је Државна Телевизија најмање гледана. Иако има многе предности над комерцијалним кућама. Као што и оне имају своје предности.
Без обзира што комерцтеве, нарочито Бе Ен, немају обавезу да буду чињеничне, то су увијек једносегментне, једностране и једнооке сторије, када се ради о информативном програму, нити имају обавезу културолошке и креативне љествице, када се ради о забавном и другим програмима, морале би подлијегати некој регулативи. Недопустиво је, на примјер, да се нека телевизија бави локалним информативним програмом а од појединих општина узима лову за информације. Нико не треба да се пита како се односи према оним општинама од којих не прима лову.
Али је, такође, недопустиво да Државна Телевизија, која је у предности јер има сталне, законом регулисане, изворе прихода, буде тако негледана и негледива.
Она те своје предности мора боље искористити него што комерцијалне куће користе своје. Рекет, ниске страсти, велика гледаност, много реклама.
Државна Телевизија је обавезна, да у информативном програму форсира Реални Оптимизам. Нема везе што је то помоћ онима који су на власти. Данас је то СНСДСПДНС. Када на власти буде СДС и сателити, Државна Телевизија ће имати исту обавезу.
Дакле, она мора да буде контрапункт Тоталном Негативизму којег форсирају комерцијалне и плаћеничке телевизије. Она мора да свој, барем информативни програм, упакује у гледаност. И да тако побија чињеницу да публика увијек више воли да гледа Срање Власти него Срање Опозиције.
Али. Гледаност се не може постићи шемом Баба Ђуја најављује Тетку Стоју, Тетка Стоја најављује Снају Стевку а онда Снаја Стевка, из празне скупштинске сале, каже Више о томе у прилогу Џуре Џире.
Јебига.
Предности Државне Телевизије су вишеструке. Не само у сталном озакоњеном финансирању. Бројност стручног кадра, искуство и традиција, документарни капитал, много шира лепеза извора информација, покривенст подручја сигналом.
Стога је њено мјесто на љествама гледаности још трагичније.