среда, 29. јул 2015.

БИРАЧКИ ОДБОРИ,
НУКЛЕУС
ИЗБОРНОГ КРИМИНАЛА
И КОРУПЦИЈЕ

Непромјењивост Изборне Регулативе у БиХ, њена централизација и њена одвојеност од реалног живота и праксе, прешла је границу нефункционалности и истрошености, с једне, и криминала и коруције, с друге стране.
Сада је та регулатива извор болести које трајно оштећују политичко друштво у Републици Српској. И БиХ.
Заобилазећи све уочене мањкавости Изборне Регулативе БиХ, оне које утичу на стварну или вјештачку демократичност, на реалан одабир, на спору или брзу инсталацију власти и примјену резултата избора, на међунационалну комедију, као и занемарујући низак изборни праг, компензационе листе, беспотребну могућност бесконачног броја учесника, странака и кандидата, потребно је погодити у срце главног генератора зла.
То су Бирачки Одбори.
Бирачки Одбори су тијела која дјелују на бирачким мјестима. И не треба их мијешати са општнским изборним комисијама, нити доводити у везу.
Бирачке Одборе, практично, именују Политичке Странке, предлажући чланове према унапријед добијеном броју мјеста.
Регулатива каже да сви добијају мјеста у БО без обзира да ли на том подручју имају кандидата и странку или немају.
Стога постоји слој лопова који пред изборе формирају странке, или их ревитализују, само да би добили мјеста у БО и да би их продавали великим странкама.
За тај фиктивни систем ЦИК зна али не подузима ништа. Вјероватно и не може да подузме.
Оне поштеније Политичке Странке размјењују мјеста у Бирачким Одборима. То се ради тако да нека странка предложи кандидата за БО из странке са којом размјењује, као свога.
БО, који воде биралишта, заједно са акредитованим Посматрачима, и који броје гласове, уз присуство Посматрача, те састављају записнике, једини су сигуран и калитетан пункт гдје се купују гласови. Или договарају, што је једнако криминално. Јер за куповину директно од бирача треба велики систем и много људи, треба до свакога појединачно доћи. И треба много више пара.
Ко је довољно луд да гледа изборне резутате по бирачким мјестима, лако ће уочити криминал. Тамо гдје је неки кандидат, који никад није крочио у неку општину, на бирачком мјесту добио трипут више гласова од других, или тамо гдје су кандидатски парови, често се ради у двојкама, добили на много брачких мјеста скоро идентичан број гласова, или тамо гдје су лидер и кандидат добили идентичан број гласова, или тамо гдје је прошао неко за посланика а није могао проћи на начелнка, плаћена или договорна крађа очиледна је.
Све се то ради помоћу записника. Мада су могуће и нијансе, креације и друге умјетности.
Изборну Регулативу немогуће је промијенити јер се у најмању ситницу настоји одмах провући Унитаризација и Бошњачка Доминација у БиХ.
Тако да изборни закони постају легло криминализације Политичких Странака и изборног криминала.
Постају легло увођења готовинског црног капитала у Изборни Процес.
Постају вратари пуштања тајних манипулатора на политичку сцену, оних који дају кеш за куповину записничких гласова и који одређују ко ће представљати бираче. И који ће, четири године, утицати на одлуке скупштина.
Постају креатори цијелог низа, читавих слојева, неизабраних народних представника.
Постају покровитељи лажираних побједа и изборних резултата и на највишим нивоима.