четвртак, 21. август 2014.

3174.
НАДРАЖИВАЊЕ
ЈАВНОГ
МНИЈЕЊА

Ни мање Јавности ни већих истраживања Јавног Мнијења.
На просторима Насеобине, ИЈМ објављују се као на текућој траци. При томе нико не преузима одговорност за тај терористички јавни акт.
Само приватне телевизијске станице објављују истраживања гледаности. А у ту шему упале су и политичке странке.
Код првих су битне двије чињенице. Слажи о себи. Зајеби другог.
Код других су проблеми мало комплекснији. Више играча је у игри и иза игре.
Прво питање јесте зашто неко, неко ко је изван мозаика политичких странака, као Ендиај, или неко ко је Политичка Странка, објављује резултате ИЈМ.
Да ли је ико икад видио да нека озбиљна тржишна марка, Нивеа, нпр, објављује истраживања мнијења својих корисника о томе да је данас купање колико би их користило Боди Милк. А колико би се радије умазало Милка чоколадом. По целом телету.
Дабоме да није.
Свако право Истраживање Јавног Мнијења ради се за властите потребе, интерна је ствар наручиоца и пословна тајна.
Само Телевизије, Странке и Пичке све пласирају у јавност.
При чему у Странке убрајам и оне који то раде а формално не учествују на изборима. Разни аји, штифтунзи и орг.
Истраживање Јавног Мнијења веома је компликована и стручна работа. Мало нијансирање у питању или мала неконзистентност у једном сету питања, даће потпуно погрешне одговоре.
Зато се догађа, поједностављујем примјер, да испатници кажу да је највећи проблем Криминал и Корупција, да је Власт најодговорнија за КиК а да би, када би у недјељу били избори, 73% њих гласало за коалицију на власти.
Нико нормалан из овог не може закључити нешто битно за корекцију јавног и организационог дјеловања.
Ради се о крушкама и јабукама.
Толико воље имам да објашњавам.
О познавању стања ствари, развоју ставова, неквалитетном узорку... не треба трошити интернет.
Данас је објављено наводно истраживање које је организовао Ендиај.
Мало је тачније од америчке пропаганде о руском обарању малезијског авиона.
Дееф убједљиво води. И Суљагић.
Очи се ваде а расте број неопредијељених.
Манипулативне намјере код сваког ИЈМ у обрнутој су сразмјери са његовом тачношћу.
Истраживање Јавног Мнијења, објављено, алатка је манипулације Јавним Мнијењем.
Агенције и институције ИЈМ лако се подвргну контроли и манипулацији. Оне то не морају ни да знају. Али. Свака озбиљна држава, у те и друге инструменте утицаја, инсталира потребне факторе. Или то чине неозбиљни и невидљиви обавјештајци.
Политичка Странка мора имати организационе детекторе властите, инфраструктурне, и екстерне јавности. Мора имати детекторе Исподповршинског Јавног Мнијења. Мора имати детекторе одраза појединачних мјера и догађаја током цијелог мандата и то у скоро реалном времену. Само тако се може вршити корекција штете или искориштење добити од неког потеза. Мора имати претходно мишљење о неком могућем потезу. Мора знати расположење разних организационих сегмената након избора или након организационих мјера. И све то мора имати потпуно тајно, интерно, за себе. Чак и у Политичкој Странци то не треба да зна много људи. Јер немају никакву корист од тога што то знају.  А могу да наштетују.
А ова карлеушизација ИЈМ треба да се удјене у свеопшту таблоидиотизацију Јавности и НДД Сфере.