четвртак, 10. новембар 2011.


MOJE KOLJENO NA BIODEXU



Ne mogu da ubrzam oporavak bez obzira što Barselona ne može da održi formu i bez obzira što stručnjaci banjalučke klinike za operacije skočnih zglobova, koljena, kukova i ramena i rehabilitacije (formulacija je moja a ne stručna) pod imenom Zotović, ulažu ogromne napore da se vratim na teren prije mog šezdesetog rođendana. Da imam i dvadeset godina, trebalo bi mi dvanaest mjeseci da mogu da igram i treniram punom snagom. Povreda i operacija koljena su, u tom domenu, najkomplikovanije procedure jer cijeli paket uključuje operaciju, što je Zotović savladao na evropskom nivou, nadziranu rehabilitaciju i punu voljnu i vremensku saradnju pacijenta. Kod operacije koljena atrofira i iz funkcije biva izbačen veliki broj mišića i butine i potkoljenice, a bez njih, u punoj snazi, koljeno su samo tri lego kockice koje se raspadnu na prvi napor izvan ose. Ljudi iz Zotovića su mi omogućili da mogu da čučnem nakon 8o dana od operacije i da nakon 100 dana mogu lagano da trčim. To je ogroman uspjeh kada se zna da niko u 59. godini ne operiše LCA, prednji ukršteni ligament. Idi čiča, kući, izdržaće do popa.
Nemam dovoljno znanja da opišem stručnost, temeljitost, savremenost i organizaciju Zavoda Zotović ali znam da moju rehabilitaciju, nakon tri mjeseca od zahvata, u Zavodu, na odjelu gdje mi je koljeno i operisano, nakon individualnog rada u teretani i pravolinijskog trčanja na stadionu, što je u toku i biće do proljeća, sada koriguje izvjesni aparat, kompjuter, sprava, robot, šta li je, pod imenom Biodex. To je zadnja riječ evropske tehnike. Kažu mi da danas ni jedan ozbiljan evropski klub ne potpisuje ugovor sa bilo kojim fudbalerom bez testa na ovom aparatu. Sad mi je jasno da me je to spriječilo u dostizanju raznih tipova kao što su Van Basten, Rajkard i sličnih zbog čega sam ostao samo prigradski bek Rajkula.
Dabome, neizmjerno sam zahvalan svima u Zotoviću koji su se brinuli oko mene i oko drugih pacijenata.
Mogu bez pretjerivanja da kažem da takva zdravstvena ustanova ne postoji na ovim prostorima, po odnosu osoblja prema pacijentu, po odnosima unutar osoblja, po higijeni, po efikasnosti, po savremenim procedurama, po savremenim znanjima, po savremenim uređajima.