понедељак, 27. октобар 2014.

3314.
СТРАНЕ
ИНВЕСТИЦИЈЕ
ИЛИ СТРАНИ
ПЉАЧКАШИ

Трговачки ланац Тропик поново је купила бањалучка породица Рисовић, која га је и створила. Рисо је стари трговац. Још прије рата. Није, дакле, Ратна Наплавина.
Прије тога, Тропик је купио Вози Мишко и именовао га у Темпо. Па су, онда, Темпо, и друге Мишкове играчке, купили типови из Белгије. Дел Хајзе. Познати у овдашњој трговини. Мени је Баба Милевка говорила Ако купујеш код странаца, само Дел Хајзе. Хајде.
Онда је Дел Хајзе ПУЧ. Прднуо У Чабар.
Словеначкли Туш. Исто, повлачи се. Остаје дужан. Чуди ме да су Словенци, банкари и трговци, такви лопови. Био је и Оби па ништа. Био је и Певец. Меркатор.
Сви су они дошли на здраво тржиште у Босни и Херцеговини, да се надмећу по правилима најбоље европске и неолибералне праксе. Да у тешкој маркетиншкој борби и адвертајзинговању побиједе овдашње Земе, Гајба Маркете и Продавнице Мјешовите Робе. АлуК.
Дошли су да опљачкају босанскохерцеговачке купце. Да им узму и задњу пару коју имају.
Необјашњиво је како једна бањалучка трговина, популарни Зоки, има кесицу јакобс капућина двапут јевтинију него меркатор, цртица конзум.
Наши Политичари, каква сам ја добрица кад могу превалити такву синтагму, треба да престану да серу о Страним Инвестицијама. Амбасадори и Инцко имају право да серу. Али да сами набављају тоалет папир. Или Хусине Љубичице.
Треба да учине нешто да овдашњим људима омогуће амбијент за посао. Не само у трговини.
Не зато што знам Рису али сам убијеђен да он, и други, то знају боље од хајзе овог и хајзе оног.