четвртак, 29. децембар 2022.

 

МУСЛИМАНИ СУ
БОСНУ И ХЕРЦЕГОВИНУ
ПРЕТВОРИЛИ У ЋАРШИЈУ.
ЋАРШИЈА ОДРЕЂУЈЕ,
ЋАРШИЈА ДОПУШТА,
ЋАРШИЈА ЈЕ ДРЖАВНА.

 
Када сам, ту скоро, као Новинар Телевизије Сарајево, дошао у Бањалуку, дочекала ме је Бањалућка Ћаршија.
Није ме дочекао Комитет ни ССРН.
Ћаршија, коју су муслимани веома успјешно прекрили координатама.
Врло брзо сам набијен на колац и стављен на ватру.
Моји гријеси су били да ја никог од важних људи из Ћаршије не питам, не савјетујем се, не консултујем, не слушам, не питам које теме и које људе ћу да ставим на екран.
На крају су људи из Дописништва и уредници из Сарајева морали да ме спашавају.
Преживио сам, и, послије, јебао им матер, уздуж и попријеко.
Двадесетпет година касније, на исти начин ме је дочекао Есдеес. Прва Српска Ћаршијска Странка.
Они су имали скраћен поступак, спаса ми није било.
Срећом, Рат ми је био излаз.
Остао сам жив, нисам постао Богаљ, и вратио сам се слободан и гладан.
Личне ствари није добро описивати.
Иако људи о теби не знају ништа и суде на основу својих личних ствари.
Али. Та слика Ћаршије остала ми је неоштећена. У увијек ми је користила.
Тако је, данас, и већ деценијама, препознајем у свим њеним цртама и обрисима.
Муслиманска Ћаршија је посебно политичко тијело, посебан политички систем, који управља Инсанима, Сокацима и Јавношћу, без званичних иснтитуција.
Ту нема Оџе, Командира Милиције, Отправника Возова, Шумара, Порезника...
Ћаршија је моћнија од свих.
Јер није званична, није установљена, није прописана, нема правила, процедуре и уставе.
Једном кад начиниш грешку и прихватиш Ћаршију, то што те снађе, то постаје Закон.
Тако је некад прихваћено, од стране Срба и Хрвата, који не знају шта је Ћаршија, зато што су једни Небески Народ а други Еуропејци и Интелектуалци, да предсједавајући Савјета Министара чита Експозе, некоме у ПДПСБиХ.
Прије тога му се даје Мандат.
Јуче је то чинила Борјана Кришто.
Ћаршија је постигла то да се Предједавајући Савјета Министара има сматрати Предсједником Владе.
Чак и онај Нежељко Комшић, из Групе Денис & Пенис, захтијева да Борјана дође у Предсједништво, да образложи, да се изјасни, да обећа, да прихвати.
Иако то са Предсједништвом нема никакве везе.
Ну. И Предсједништво је Ћаршија.
Термин Никшић изјављује да је Борјана Кришто изабрана на основу Експозеа.
Иако је Савјет Министара неуставно тијело, ни по чему није Влада, нема на основу чега да се усваја Експозе и некакав Програм, јер је то тродјелни Лего Скуп Срба, Хрвата и Бошњака.
Али. И Савјет Министара је Ћаршија.
Ћаршија, дакле, Сарајевска Ћаршија, сматра себе Државом. Сви имају да то прихвате. Устав, Дејтон, Институције, Надлежности... не значе ништа.
Денис, из Групе Денис & Пенис, одређује шта је Државна Имовина, шта је Држава.
У Политичким Наукама је позната разлика између нормативног и стварног.
Ћаршија је то патентирала много прије било каквог промаљања неког Политиколога, неког теоретичара Државе и Права, Политичког Система.
Разлика између ћаршијског и нормативног, драстићна је.
Срби и Хрвати не умију да се боре са том старом Отоманском Технологијом, која коријене вуче са Султановог Двора и Чадора. Гдје нису постојале никакве Институције и правила.
Народна Скупштина поново доноси Закон који је поништио лажни Високи Представник, који је, такође Ћаршија, и Уставни Суд, који је такође Ћаршија.
На тај начин се Народна Скупштина изједаначава са Ћаршијом. Ви тамо, ми вамо.
Умјесто да прогласи неуставним све то што се доноси против Републике Српске и саопшти да на Територији Државе Српске, важи само изворни Дејтонски Устав и оно што донесе Народна Скупштина.
*
За почетак, на бањалучким Политичким Наукама, требало би четири семестра да се проучава Политичка Технологија Ћаршије.

Нема коментара: