уторак, 6. јул 2021.

 
ПРЕДСЈЕДНИК РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ
ДРЖАВНА ЈЕ ФУНКЦИЈА
А ЧЛАНП ЈЕ МОЗАИЧКА,
ПРИВРЕМЕНА ФУНКЦИЈА,
СРПСКА ЈЕ СТАЛНА, БиХ ЈЕ ПРОЛАЗНА

 
Тамо гдје на нешто треба пристати, тамо Додика не треба слати.
Само тамо гдје се нека Лова може добити.
Додик је из оне пјесме Здравка Чолића, Април у Пакету.
Тако га и сада сврби рапсодија и циркус око Изборног Закона.
Па је у оптицај убацио Индиректан Избор Члана Предсједништва БиХ и обједињавање функције ЧланаП и Предсједника Републике Српске.
Србима само дај прилику да нешто серу о оном о чему не знају ништа. А ти мирно ради свој посао.
О фудбалској Репрезентацији, Уставним Промјенама и Изборима... могу да пулсирају дуже него они свемирски Пулсари. Милионима година.
О томе сам већ писао.
Ну. Пошто је Политика перманентно понављање ставова, тако и ја морам стално да пишем о ономе што је очигледно.
Предсједник Републике је обиљежје Државе и не може ни на који начин да се крњи без посљедица по Државу.
Предсједник Републике Српске мора да буде Србин.
Србина могу да изаберу само Бирачи. На Директним Изборима.
У Србе у Народној Скупштини, тешко се можемо поуздати.
Српски Члан Предсједништва БиХ екстерни је знак да постоји Република Српска. Зато је Директан Избор пресудан за његову снагу у децибелима и луксима.
Он је предвиђен као дио уставног и међународноуговорног Троношца на којем почива БиХ. Да би био чврст, мора бити директно изабран.
Избор Члана Предсједништва у Народној Скупштини, већ у мандату 2026, постао би противсрпски Избор. Јер је веома лако доћи до манипулативне комбинације да се за Српског Члана Предсједништва, тада већ Несрпског и без тог придјева, изабере неко потпуно упитних квалитета, не само у националном смислу.
Обједињавање функција ЧланП и Предсједник Републике, слабљење је Републике Српске.
Да на страну оставим аутократизам, волунтаризам и султанизам.
За тако нешто потребно је драстично измијенити Устав  Републике Српске и Дејтонски Споразум.
Обједињавање те двије функције, омогућује ономе ко је изабран на то мјесто, да Републику Српску стално носи са собом у џепу, кад иде у Сарајево.
Није могућа никаква парламентарна контрола над таквом функцијом, односно особом.
Предсједништво БиХ је деградиран институт и са њиме би се деградирала и функција Предсједника Републике.
БиХ је привремена категорија, па је привремено и Предсједништво БиХ.
За Републику Српску, стратешко питање је јачање функције Предсједника Републике. Дакле, и бирање јаке политичке националне личности на то мјесто.
Свим овим идејама о обједињавању и индиректном избору, она се слаби.
Иако лепеза идеја у Политици, често служи за скретање воде са главног тока и њено расипање по испуцалој сушној земљи, са неким идејама се не треба играти.
Јер, само њихово појављивање у Јавности, додаје им легитимитет за неку будућу акцију.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Нема коментара: