петак, 9. октобар 2020.

 

ПОРЕДИТИ БЕЛГИЈУ
И БЕЛЕГИЈУ,
ПОТПУНО ЈЕ БЕСМИСЛЕНО,
БЕЛЕГИЈА СЕ МОРА ПОДИЈЕЛИТИ
ИЛИ НАМЈЕРНО ИСПУСТИТИ,
ДА СЕ РАЗБИЈЕ

 
Својевремено смо у Есенесдеу преводили разне белгијске документе, правила и процедуре. И установили да је то ужасно компликован механизам, веома прецизан и за сваку националну, језичку, заједницу, валонску, фламанску и њемачку, гарантован и заштитан до несхватљивости из овдашњег угла.
Зоран Крешић у ВЛМ, данас, има текст гдје цитира Мартенса и оног Сатлера.
Сатлер говори о конститутивности, о грађанима, о Сејдић Финци који се мора испунити за улазак у ЕУ. А у Белгији никад не би био испуњен као услов.
Јер Белгија није прихватила све протоле о људским правима и слободама.
Из тих преведених докумената сам видио, има томе више од десет година, па се детаља не могу сјетити а архива је огромна да бих то сада тражио, да ако о нечему нема сагласности, нема ни става Белгије као Државе.
Напримјер, представник Белгије у нечему у ЕУ, остаје неизјашњен и не гласа, ако се Валонци, Фламанци и Територија Брисел не сложе, однсоно они који говоре валонским, фламанским и њемачким.
У БиХ то није могуће.
Јер, Бакирови Политички муслимани говоре и срспки и хрватски и босански и заступају и Сарајево и Мањину Хрвата и Геноцидну Творевину...
Све то зна Сатлер.
Све то је урађено уз одобравање и индукцију ЕУ. И САД.
Дејтонски механизам, Устав БиХ, као Анекс Споразума из Дејтона, једноставније је конструисан.
Он је у многим рјешењима копија америчких уставних поставки.
Устав БиХ, Босну и Херцеговину чини много подијељенијом, у старту, него што је то тројна подијељеност Белгије.
Овдје је само Десет Уставних Надлежности Заједничких Институција.
Ентитети су Државе. Све имају своје, од Држављанства па даље.
Ну, функционисање БиХ је постало много компликованије од функционисања Белгије.
Иако је Платформа једноставнија.
То је зато што се Сарајеву толерише Унитаризам и што нико не мисли озбиљно у погледу Опстанка БиХ.

Нема коментара: