четвртак, 25. јул 2013.

2224.
НЕЗАВИСНО
НОВИНАРСТВО
И ТЕРОР
РЕМИТЕНДЕ
 

Као и Алекса Милојевић, за економију, и ја сам основао Инситут за историју Независног Новинства. Ја сам директор, радим два часа дневно. И имам хонорарну сарадницу, сусједу Ђују. Виши старији стручни сарадник. Има један зуб. Горе.
За почетак, Институт је утврдио тачан Датум почетка Независног Новинства у Српској. И шире.
То је било историјског 22. мјесеца Мачкопрца, Вељаче или такозваног Фебруара, 2000. године. Тада је Копања Жељко, у београдском Данасу, изјавио Манифест Независног Новинства, како слиједи.
Уколико неко као ја не жели да буде под контролом било србијанског министра за информације Александра Вучића или министра информација Рајка Васића, највјероватније доживи судбину какву сам ја доживио. Рекао је Копања.
Одбијене стражње ноге. Опаска аутора.
Од тада почиње наше велико уважавање.
Након тога све остало је легенда. Вучић је, стицајм познатих околности, пошто је Војвода заузео Линију Вировитица Карлобаг Хаг, добио странку. И Државу. Ја сам добио курац. А Копања је добио Ремитенду.
Независно Новинство, познато српско Шуштеће Новинство, Новинарство На Папиру, овом изјавом је постигло кметски задатак. То је била најава укидања Министарства информација Републике Српске. Да би ту улогу, улогу министарства, послије, преузео Копања.
Независно Шуштеће Новинство, дакле, постаје се на неколико начина.
·         Изјавом о томе. Не мора бити овјерена у Соби 16.
·         Нападом на неког министра. Али пробраног. Од кога не тражиш и не мораш да тражиш паре.
·         Независном зависношћу од Америке. Од које је Копања, по властитом исказу, добио 1,5 милиона долара.
Прошле године, такође Мјесеца Мачкопрца, Копања ме напао на Тришкетеве. Васић је радикалан, завађа народе. А ја, Копања, ја сам социјалдемократ, мада нисам члан. Као што је био онај Муцановић. Социјалдемократа у души и у доларима.
Зашто долари увијек јебу у Фебруару.
Независно Новинство и Новинарство, папирно, спало је КЗУ Курцу За Уши, највише захваљујући Копањи и Независним.
Данас је то Независно Шуштеће Новинство и Новинарство, у ствари, Пут Ремитенде. Као што је некад био Пут Свиле. Турски Друм. Дувански Пут.
Смијешни су тиражи које постижу Новине Компањије. Као и тиражи Еуро Блица. То Еуро је такође надимак за независност. ЈММ. Као и тиражи других.
Независни Странци Усранци су форсирали Копању и Независне као Н20 формулу идеалног новинарства. А та формула је уништавала све око себе. Данас се Прес, већ годинама, настоји отети тој формули. И најчешће се отима.
С помоћу велике ремитенде, Ремитенда је стара српска ријеч која означава примјерке новина који се не продају, као да су усране и упишане, Новине Компањије, а и друге, тероришу јавност и политику. Срећом, не тероришу читаоце је њих је мало. Занемарљиво мало.
На основу Ремитенде, формирају се удружења новинара.
На основу Ремитенде Влада зна да дадне помоћ Новинама. Скоро свима а само због једних.
На основу Ремитенде се гради велика моћ на путу од Бањалуке до Сарајева. А важни гости важно климају главом.
На основу Ремитенде формирају се конзорцијуми.
На основу ремитенде се дозна која здравствена установа нема серпапира.
И још свашта.
Ну. И без Компањије, шуштеће, папирно, новинарство је пропало. Ово су само шугави укопници па цијела сахрана изгледа згадљиво, сажаљиво и саблажњиво.
И онај Аксел продаје штампане медије и иде у електронске.
У Републици Српској електронски медији су такође будућност. Али нисмо још учинили ни први корак. Инфопортали се морају професионализовати, дјелатност се мора законски уредити, маркетиншки сегмент портала се мора потицати, видљивост, ауторска и уредничка, као и финансијска, мора бити примарна.
А Независност. Независност Новинарства је скоро немогуће постићи. То би значило апсолутну чињеничност. Чак и да није тржишта и оглашивача, дупелизаца и пушача, то је неизводиво јер захтијева огромно вријеме, много новинара и велике паре.
Али предност будућности портала у Републици Српској јесте у томе што сигурно немају, и неће имати, ремитенду.
И неће имати Копању.