петак, 21. мај 2021.

 

ВЕЛИКА ПОЛИТИЧКА СТРАНКА
ЈЕ ВИШЕСЛОЈНА ТОРТА.
АКО ПРЕВИШЕ МЉАЦКАТЕ
ГОРЊИ СЛОЈ, ДОЊИ СЛОЈЕВИ
ХОЋЕ ДА УСКИСНУ И ДА СЕ КВАРЕ.

 
То не важи за мене. Мене сви воле и гласају за мене, не питају за Странку. Да није мене, нико не би гласао за Странку. Ја сам њихова Торта. Ја сам Торта са само једним, најслађим, горњим  слојем. Ја сам Торта која се сама прави. Нема Кувара за овакве Торте.
*
Срби су чудан Народ.
Народ који толико воли Странке, још од Савеза Комуниста Југослвије, који има више Странака, него Циго секундарних сировина, веома мало се бави Странкама.
Зато му Странке све јадније стоје.
Ну.
Странке су се мало изучавале и у Социјализму. Па и у цијелој Европи.
Више је свима био допиздио Сартори. Немаш кога другог да цитираш. И ја сам га цитирао у својој Књизи Политичка Странка перманентне изборне активности.
А у Социјализму није ни било потребе да се изучава Странка и Организација. Кад је СКЈ био савршен. У садејству комунистичког апарата и понизно-улизичке популације Чланства.
Организација Политичке Странке, њени Гласови, дакле, састоји се од сљедећих слојева, најмање.
◘ Активисти. То је слој константних генератора Организације. Он је такође вишеслојан. Од „оснивача“ до младих, који се укључују у вријеме добијања права гласа. Већим дијелом он је флуктуирајући али је константан. Он обухвата цијелу организациону структуру, од Мјсним Одбора око Бирачких Мјеста, до Општинских и Градских Одбора.
◘ Стално Чланство Странке. То су они који су у Страначкој Бази Чланства, за које се имају разни подаци, од телефона, адресе, занимања, датума рођења...
Први слој мора са овим слојем да стално контактира. Да зна ко се удаје, ко се жени, ко има љубавницу, ко је поуздан за активност, ко је мање поуздан, ко је незадовољан, ко сигуран...
◘ Симпатизери. Они скоро редовно гласају за Странку, али не желе да буду Чланови. И они имају сегменте. Неки стално гласају за Странку, неки повремено, неки долазе једном па одлазе. Највећи дио њих гласа за Лидера, за појединачне функције, ако је Лидер привлачан. Онај ко из тог слоја гласа за Лидера, најчешће не гласа за Странку.
◘ Лични слој. То су они које кандидати анимирају и окупе. Кандидати за Одборнике или за Посланике. Они могу бити и чланови других Странака. Нису стални Организациони Слој.
◘ Придобијени слој. Апстиненти, млади који постају пунољетни, разочарани Гласачи малих Странака...
*
Јасно је да за све ове слојеве, подслојеве и микросегменте, треба велика и синхронизована Организација. У том послу једна година није ништа.
У том послу паралелно тече неколико послова. Обука. Градња Организације. Одржавање Организације. Окупљање организационих сегмената. Контрола активности и квалитета...
Мале Странке немају тих проблема. Ту, углавном Паре обављају посао. Триста марака за двадесет гласова. И Чланови Бирачких Одбора. Нешто намакну и функционери, кад су у Власти, нешто Тајкуни, ако су у опозицији.
То је прилично стабилно Гласачко тијело. Али, једнократно.
Кад Организација Велике Странке, кроз све те Слојеве почне да атрофира, значи да се један од Слојева осилио и одвојио, подмјехурио се, мало шта може да помогне.
Нема Респиратора.

Нема коментара: