среда, 28. октобар 2015.

ИЗМЈЕНЕ
ИЗБОРНОГ
ЗАКОНА,
ИСТО ШТО И
УСТАВНЕ ПРОМЈЕНЕ

Из чега одмах могу да закључим да од тога неће бити ништа. И да завршим текст.
Ових дана је актуелна та сторија. Покренуо ју је Драган Човић и Хадезе. Најваљен је разговор о томе са Бакиром Изтебеговићем.
Да није тако како је у наслову, Човић не би разговарао са Изетбеговићем о томе.
Измјене изборног законодавства имају два нивоа, односно садашње двије велике мане.
·        Омогућују манипулације у националној равноправности, доминацију над једним Народом и тиху унитаризацију. Случај Комшић али и многи есдепеовски изборни криминалитети са Србима и Хрватима у Федерацији...
·        Они разарају парламентарну демократију. На свим нивоима. Па и на ниову општинске скупштине. То се чини преко пропорционалног система, који мора да се примјењује у вишенационалним срединама. Али и ниским изборним прагом, уситњеном политичком артикулацијом, екстерним манипулацијама у формирању актера, Покрет за Драчик...
Читав низ је и других разорних мањкавости.
Одржавање избора сваке двије године, локални, општи, локални, општи, чисти Екремизам, Сунце Ти Јебем, разара политичку сцену, страначки мозаик и стабилност.
Странци су инсисирали на многм изборним регулама које се ломе преко овдашњих леђа. Сјећа ли се неко још ОЕБСа и његовог ангажмана, послије рата, док није кобива, све предао у руке домаћим снагама.
Посљедица тога је и раздвајање локалних и општих избора. Што производи много дерегулације у парламентарном животу. Која је и једини и врхунски циљ Странаца Усранаца.
Локалне скупштине су поптуно разорене и цијели систем власти у локалним заједницама нестабилан је до крајњих граница. Без обзира на чињеницу да се начелници бирају директно, што би им требало дати снагу и трајност, они су једнако слаба тачка као и одборнички систем.
Измјене изборног закона ће стати на захтјеву Хрвата да се евидентира и исколчи Хрватска Изборна Јединица за ЧланаП и за парламентарце. Како Бошњаци не би могли да бирају Своје Хрвате.
Ако се прође та препрека, онда постоји могућност да се добије још користи:
·        Иборни праг за локалне скупштине 6, 7% а за ентитетске и заједничке најмање 5%,
·        Да се споје локални и општи избори

·        Да се отклони најслабија карика – Бирачки Одбори.