2173.
ИСТРАЖИВАЊЕ
ЈАВНОГ МНИЈЕЊА
-
СТРУЧАН ЗБИР
НЕСТРУЧНИХ
ЗАКЉУЧАКА
Драги, дали си га
ставио. Јесам, драга. У, јест голем, СМЈ.
То је,
микронизована слика истраживања ПолитичћкогЈавног Мнијења. У области политике,
рејтинга странака, избора. О осталим кексовима и паштетама не знам ништа.
У политичко-страначко-изборним
истраживањима ствари се догађају управо као у дивљем сексу на почетку. Свако види
и осјети оно што жели. Или наглашава оно што сматра да је мана противника. А истраживачи
Јавног Мнијења свима доказују да све знају. Најбоље знају како да оправдају
неки свој промашај.
Политичке странке
које наручују велика истраживања само су двије врсте болесника. Или немају
страначку организацију. Или је имају а немају повјерења у њу.
Политичкој странци
која проводи двије једноставне али знојљиве техологије, Идентификацију Бирача и
Планирање Броја Гласова, ИБ и ПБГ, није потребно никакво истраживање.
Прва технологија,
ИБ, прецизношћу магнетне резонанце даје слику твојих, њихових, неопредијерних,
непријатељских, новодобијених или скороизгубљених бирача. ПБГ, када се добије
на основу тих активности, рачунајући чланство и активизам који се може постићи,
јасно ће рећи да ли се ради о паду, у односу на прошле изборе, или расту.
Те податке, на тако
много мјеста, и тако прецизне, не може дати ни једна Маркетиншка Агенција.
Основно правило код
сваког сполног и монетарног односа Агенције и Странке јесте чињеница да нико
боље од Странке не зна Колики Је.
Овдашња Истраживања
Јавног Мнијења, ИЈМ, већ деценијама су окостурена и атеромична. Сваки пут кад
видим питање Шта мислите да је највећи проблем, Незапосленост, 87% испитаника,
најежим се. Незапосленост је највећи проблем свакод дана и у сваком друштву. Да
ли друштво, држава, република, иде у добром/лошем смјеру. Кад би сутра били
избори, за кога би дали глас. Такви одговори се узму онда у јавни медијски и
пропагандни бубањ а немају никакве везе са стварношћу. Јер избори никад нису
Сутра у односу на дан истраживања.
А нека питања и
одгоре треба забранити јер су за тужбу и суд. Да ли је, по вашем мишљењу
корумпиранији Марко или Јанко. Шта би о томе могло да зна 600 испитаника. А и
да зна, објављивање таквих одговора, без икаквих валидних доказа институција,
клевета је најмање.
Поред тога што ИЈМ
не може да узме у обзир стање организације, њене увиде, задовољство
организације страначком политиком и односом према њој, и према кључним
активистима на Хоризонтали, Маркетиншке Агенције не могу да узму у обзир
чињеницу да су избори једним великим дијелом Ирационални Процес са завршним
Рационалним Чином. Даном Избора. Странке које су оспособљене да проводе
Перманентну Изборну Активност, дијелом могу да докуче однос Рационалног и
Ирационалног на изборима.
Сви остали, и
Агенције, лутаће процентима као ДС у Србији кад је изгубио предсједничке
изборе.
Свему доприноси и
армија Политичких Аналитичара који се у све разумију ко Мара УКК. Или као
проститутка у иновирање сексуалних поза.
Прије сваке
кампање, па и сада, аналитичари најављују најпрљавију кампању икад. И зато
окривљују Политичке Странке.
Не знајући да
карактер кампање зависи од Политичког Стања Друштва. Не и економског,
националног или неког другог. Политичко Стање Друштва узима у обзир и те
факторе али не као пресудне и преовлађујуће. Ако имате друштво које је од
прошлих избора непрестано силовано гладијаторским борбама за отимање оног што
није добијено на изборима, уз обилну протибуставну дјелатност, не можете
очекивати чипкасту кампању.
И на крају, мада
сам прескочио многе ставри, На изборима побјеђује онај ко је већ побиједио а
губи онај ко не зна које већ побиједио.