субота, 29. јануар 2011.

SEPETARI I BARJAKTARI
Njegovi ukinuli grb, on bi zastavu.
Iskonsku tursku okrutnost, topuznost i buzdovanstvo, od kojih potiču i balkanska, prikazao je turski ministar inostranih poslova danas u Banjaluci:
• Posjetio je samo gradilište džamije Ferhadije a trebao je posjetiti i dvije crkve, ako je želio pokazati da ne laže da je došao da pomogne BiH
• Došao je pod funkcijom Predsjedavajućeg Komiteta ministara Savjeta Evrope a ponašao se otomanski, imperijalno i agresivno
• Zahtijevao je da da se iz banjalučkog salona za protokolarne sastanke ukloni zastava Republike Srpske.
Turska očito želi da na silu, ovaj put diplomatsku, uđe na evropsko područje i opet gazduje tuđom zemljom. Na sceni je borba između mlitave, osteoporozne, samozadovoljne i nerazjašnjive Evrope i agresivne, otomansko stabilizujuće Turske politike, za prevlast na području Balkana.
Turski saveznici su sada i Zagreb i Beograd. Jer Evropa ne pokazuje dovoljno odlučnosti da otvori vrata Zagrebu a podmaže šine Beogradu. Jedino počinje realnije da se ponaša Ivo Josipović, predsjednik Hrvatske, pravednim i nepristranim gledanjem na BiH i položaj Hrvata.
Pošto je Platforma Otomanske Stabilnosti koju je Davutoglu, u ime Turske, cijelom prostoru oko nje, pa i Balkanu, onomad predočio i izložio u Sarajevu, prošla nekažnjeno, on i Turska su se osilili i samonametnuli u ulozi ispomagača formiranja vlasti u BiH.
Ne postoji osnov za tako nešto. Turska je u PIK-u samo po osnovu postojanja islamskih vjernika ovdje. Ovdje nema Turaka. Turska nema nikakve ekonomske, kulturne ili asocijacijske veze sa BiH. Osim sabljaških, sepetarskih i danačnih.
Evropa nije smjela dozvoliti da Turska zvanično uđe ovdje kao aditiv. Aditivi sa Bosfora ne trebaju BiH ako želi da ostane na okupu, tronožna i tropravna.
Osobito Evropa nije smjela dozvoliti da ministar inostranih poslova Turske ovdje dolazi pod plaštom Predsjedavajućeg Komiteta Savjeta Evrope. A ponaša se kao imperijalist i imperator.
Dobro je postupio Nebojša Radmanović. Sreća da nisam Predsjednik Republike.
Savjet Evrope mora da se izjasni o ovom svom inventaristi za zastave. Mora precizno da kaže da li se slaže sa takvim zahtjevom Davutoglua protiv Republike Srpske, protiv njene suverenosti na njenoj teritoriji, jer nije Srpska odnijela zastavu u Ankaru i tamo je pobola, Republika Srpska je zastavu imala i prije Dejtona i unijela ju je u Dejtonski sporazum. Ili je Savjet Evrope protiv takvog imperijalnog zahtjeva malog brkatog turskog ministra.
Kakogod bude, Davutoglu i turski zvaničnicu su odsad bitno smanjene dobrodošlice u Banjaluku i na područje Republike Srpske.
SULEJMAN VELIČANSTVENI SNUŽDENI
Dakle, Tihić.
Kad se Tihić snuždi, znam da će doći neke nevolje za Republiku Srpsku. Ili će nešto slagati.
Sulejman će ostati poznat po istorijskoj rečenici: Ja svaki dan ukidam Republiku Srpsku. Nije on za sablje, jatagana i buzdovana ali je zaslužio da bude Sulejman Veličanstveni. Veličanstveno igra ulogu privjeska Zlatka Pagumdžije. Lagumdžija je europejsko krilo a Tihić radikalsko krilo njihove sarajevske koalicije. Lagumdžija je poturio Tihiću da se u Republici Srpskoj bori za Đapu i da vodi blokadu raznih odluka, izbora i institucija u Republici Srpskoj. Tihić Veličanstveni je presavio tabak i žalio se Ustavnom sudu BiH na Zakon o izvršenju budžeta u Republici Srpskoj i na Odluku o budžetu za 2011. Prije toga, Klub Bošnjaka u Vijeću naroda žalio se na izbor predsjednika vlade, pa na vladu, pa na poslovnik. Očekujem da će se ujutro žaliti na ustavnost vremenske prognoze u Republici Srpskoj. Jer se ne smije objaviti prije objavljivanja konsolidovane prognoze za Državu Bosnu. Ma, može i za Hercegovinu.
Tihić, na osnovu savjetnika Kasumovića, zahtijeva od Ustavnog suda da se taj zakon i odnosni budžet proglase vanustavnim. Navodno, prvo treba da se donese budžet Države, Sunce Joj Jebem, pa onda da se uračunaju entiteti. Savjetnik Kasumović obrazlaže da je Zakon o Fiskalnom savjetu jasno rekao da tako mora. A Zakon o Fiskalnom savjetu je, u stvari samo poslovnik o radu tog tijela.
Sulejman Veličanstveni, kao i svi bošnjački potezi unazad nekoliko godina, od ukidanja himne i grba, stvara međunacionalnu odbojnost između Srba i Bošnjaka. On, i oni, povećava stepen srpske gadljivosti prema BiH. Povećava spoznaju, i kod Bošnjaka, i kod Srba, da se ne može živjeti zajedno u jendoj državi. Bošnjacima poručuje: Oni sebi uzimaju pare prije nas. Srbima poručuje: Ako vam trebaju pare, prvo pitajte nas.
Sulejman Veličanstveni hoda po tankom ledu Bosne i Hercegovine. Svaki njegov korak proizvodi sve veću pukotinu.
Njegove namjere su, na početku ovog mandata, da se zaustavi i onemogući Republika Srpska a da se onda generiše ulično nezadovoljstvo koje će dovesti do opšteg bezvlasnog haosa, identičnog onom u Federaciji, pa da onda neka Viša Sila interveniše po sarajevskoj unitarnoj želji i po nekim Bonskim ovlaštenjima.
Meni je to ipak samo znak da Republika Srpska treba početi proces povratka svojih nadležnosti. Treba zahtijevati vlastiti račun za indirektne poreze, treba napustiti Fiskalni savjet, kao jedna od strana koja ga je formirala, treba zatražiti novu odluku Ustavnog suda o poništavanju konstitutivnosti na cijelom području BiH, a ako ta vještačka konstitutivnost ne bude stavljena van snage, raspisati referendum o novom ustavu koji bi sadržavao izvorne dejtonske nadležnosti, osim onih deset za nivo BiH.
Jasno je da Tihić Veličanstveni testira strpljenje Republike Srpske dok Lagumdžija testira strpljenje Hrvata u BiH. To strpljenje neće trajati vječno. Ali neće donijeti ni jedan nepromišljen i avanturistički korak. Tihić treba da zna, a i Lagumdžija, da za sve dođe vrijeme.

четвртак, 27. јануар 2011.

MEDDŽIDA DISTRIKT
Izbor one okrečene face za ponovnu predsjednicu Suda BiH može da se ocijeni kao Sami Božiji Sumrak reformi, sudstva, pravosuđa i angažmana inostranih gubernatora, reformatora i kolonizatora.
Tako će u usranoj poslijeratnoj istoriji Naseobine, Meddžida Kreso ostati ubilježana kao dvanaestogodišnji glavni sudija. A dvanaest godina u kratkoj propasti Naseobine nije malo.
Da li reizbor, u stvari Renagodba, Medžide Kreso znači da će Srbi dobiti još 1.200 godina zatvora? Možda i ne znači. Za Srbe je i petsto godina mnogo. Ali svakako znači da niko neće biti osuđen za zločine nad Srbima. Mogli ste je izabrati i na još dvanaest godina, ne bi niko bio osuđen, npr, za Sijekovac. JVO.
Taj sudstveni segment u Naseobini, i na ovaj način se pokazuje kao odmetnuti, otuđeni i samonagodbeni vršaj, arman ili gregorijanov distrikt koji, mislim na Sud, Tužilaštvo i VSTS, međusobom incestuozno rješava svoja dvorska pitanja. Taj Sudstveni Arman nikom ne odgovara, čak ni međusobno, jer svaki ovakav slučaj je savršena nagodba koja ne proizvodi dalje posljedice. Ona dvojica Srba, koji su, prema kladionicama, glasali za Meddžidu, samo su primjerci N1H1 Srba Jurišićevog tipa, Srba koji su spremni da se poturče za Po Dupeta Mandata.
Nagodba o Meddžidi znači još jedan dokaz za tezu da ono što Bošnjaci, ne ljudi, nego bošnjački političari, jednom ugrabe ne puštaju više iz ruku dok polumjesec ne obiđe pun krug oko zvijezde.
Meddžida je najuspješniji Kemo kod Bošnjaka.
PROMOCIJA "NASEOBINE",
ŠESTE KNJIGE IZ EDICIJE POLITIČKI LJETOPIS
Moji prijatelji i dobra publika Pala upriličili su mi veoma dobru promociju mog najnovijeg ljetopisa. Moderna scenografija, ozbiljna publika, puna sala Doma kulture, uslovili su da odstupim od klasičnog predstavljanja knjige nego da održim malo političko predavanje i detaljnije obrazložim svoju političku filozofiju koja je zasnovana negdje 98. ili 99. godine i traje i danas.
Uspjeh ove promocije zadužuje me da se toj publici, pregaocima i prijateljima odužim poklanjanjem i predstavljanjem svake naredne knjige.
Posted by Picasa

среда, 26. јануар 2011.

SRBI I HRVATI
NE SMIJU NASJESTI
NA EU INTEGRACIJU
Karl Bilt, švedski ministar inostranih poslova, prvi Visoki predstavnik, koji je iz BiH otišao neuprljan Bonskim ovlaštenjima i drugim divljaštima, bacio je grah za BiH. Iznio je niz novih postavki koje su označile kraj jedne ere – Ere Nasilne Unitarizacije i početak novih mogućnosti – Mogućnosti Evropeizirane Decenetralizacije. Evo izvatka najznačajnijih jasnih stavova Bilta, odnosno Njemačke s kojom je u stalnom kontaktu, odnosno EU:
O stepenu decentralizacije zemlje, ali i o drugim pitanjima moraće da se dogovore političari iz BiH
• Kancelarija EU će biti odgovorna da pruža pomoć
• Mehanizmi koje će imati na raspolaganju specijalni predstavnik EU u BiH biće manje – više oni koji su i u drugim zemljama koje nastoje da budu punopravni član
• Međunarodna zajednica već je predala odgovornost domaćim liderima za vođenje BiH
• Ključna međunarodna pomoć BiH u budućnosti ići će preko specijalnog predstavnika EU
• OHR je institucija koja pripada prošlosti.
Poruka je jasna. Petnaestogodišnje nasilje Sarajevskog Unitarnog Kruga i dobrog dijela međunarodne zajednice, dok je EU stajala po strani, završeno je. Bošnjački lideri su imali šansu. Pozorište je zatvoreno. Više se ne igra Čekajući Unitarizaciju.
Jedina riječ koja se odnosila na unutrašnje uređenje BiH, među Biltovim stavovima je Decentralizacija. Očito je da je Njemačka preuzela tu palicu jer nije dobro da to radi Vatikan ili neko drugi. Ostali su čuli o čemu se radi i sada je to ključni šlager. Preciznije: nije u pitanju da li će biti decentralizacije ili neće – O stepenu decentralizacije… riječ je.
Drugo, Kancelarija EU, jeste da je Bilt najavljuje kao moćnu, ne znači da će postojati Visoki Dželat EU. Kancelarija je će pružati pomoć.
Treće, budućnost BiH je već prepuštena unutrašnjim političkim snagama. Bilt ne govori da je ta budućnost u EU. Prepuštena Budućnost može biti svakovrsna.
Četvrto, to je ta nova era, Ohaer je mrtvac.
Sarajevskom Unitarnom Krugu ostaju samo dvije mogućnosti.
Prvo. Beskonačno manipilisati u stilu Komšić i Dom naroda i opstruisati u stilu beskorisnog usporavanja Republike Srpske kao u slučaju izbora predsjednika vlade i Vijeća naroda.
Drugo. Pod etiketom evropskih integracija provoditi svoju tihu unitarizaciju. Petsto godina pod unitarizacijom.
Stoga, Srbi i Hrvati ne smiju nasjesti na sarajevski prevod evropskih integracija. Čak i da se zaustavi taj put, kako Bilt kaže, ako se ne usvoje promjene Sejdić – Finci a ako Sarajevo bude nastojalo da se kroz to rješenje izlije sva matica sarajevskog unitarnog smeća. Sarajevo će koristiti svaku mogućnost. I najmanju. Kao što je opsjena oko Esdepeovog ekspresnog usvajanja Evropske klauzule.
Srbi moraju nastaviti svoju borbu za Samostalnu Republiku Srpsku. I povratak njenim dejtonskim pa čak i preddejtonskim korijenima. Nadležnostima i kormilima.
Hrvati moraju nastaviti svoju borbu za Treći. Nikakva EU ne može zamijeniti Srbima Republiku Srpsku a Hrvatima ravnopravnu polovinu Federacije u Tronožnoj BiH.
Sarajevskom Unitarnom Krugu i dijelu međunarodne zajednice ostaje još jedna polumogućnost.
To je dugoročnija igra, od nekoliko mandata, u kojoj će se glasačko tijelo razbijati i segmentirati u tri ili četiri političke stranke jednake snage od kojih se onda dvije trebaju pridobiti za Kolo Unitarno.
Ta polumogućnost je i najveća opasnost. Znajući kakvi se Nudiguzi postoje i kod Srba i kod Hrvata. Stoga srpska i hrvatska politička artikulacija ima obavezu da se biračima obraća koncepcijom koja će biti glasovno većinska i tako, praktično, jednopartijska. Znam da nije demokratski ali u pitanju je opstanak.
Što se tiče Republike Srpske, aktuelna Narodna skupština i izvršna vlast mora što prije donijeti Zakon o evropskim integracijama gdje će se jasno precizirati da će se sve što se bude događalo na tom polju odvijati isključivo kroz sporazumijevanje strana koje čine BiH. U kojoj će jedna strana biti Republika Srpska. Mora se propisati mehanizam pregovaranja, sporazumijevanja I ratifikacije. EU integracija je državna stvar. Dakle nije samo parlamentarna ili vladina. To nije stvar većine. To je stvar sporazuma. Onih na koje se to odnosi. U tom Zakonu, takođe, treba da stoji jasna zaštita nadležnosti Republike Srpske kao odrednica sa ustavnom snagom i odrednica koja će važiti za sve naredne mandate i pobjednike. U tom zakonu treba da stoji da niko nema pravo da prenese nadležnosti Republike Srpske…
I, na kraju, odnosno, na početku, u ovom mandatu, kada je to Predsjednik Republike Srpske već saopštio javnosti, mora se donijeti novi ustav Republike Srpske koji će iz uređenja Republike, sistema i konstrukcije izbaciti Vijeće naroda i slične balastne materije. Koji će parlament i vladu konstruisati na osnovu rezultata izbora a ne na osnovu Konstitutivne Magle. I koji će jasno nabrojati nadležnosti Republike Srpske, sve osim onih deset dejtonskih za BiH.
Pa makar taj ustav imao hiljadu i po stranica.
Sve sam rekao. Ogromne su zamke evropskih integracija. Ako ih prepustimo Sarajevu.



уторак, 25. јануар 2011.

NELJUDSKA TRGOVINA ORGANIMA
Parlamentarna skupština Savjeta Evrope usvojila je u utorak izvještaj Dicka Martyja i rezoluciju o trgovini ljudskim organima na Kosovu, kojom se poziva na međunarodnu istragu ovih optužbi. Za rezoluciju je glasalo 169 poslanika osam je bilo protiv, a 14 uzdržanih.
Tako kaže agencijska vijest. Vijest još kaže da je među uzdržanim bila izvjesna Azra Hadžiahmetović iz bosanskohercegovačke delegacije. Esdepeov delegat Ivanić glasao Za.
Rezolucija ko Rezolucija. Čekam šta će reći kokodavke Pak i Kacin. Ali već sad je jasno da se stara usrana Evropa pere u lavoru glede grijeha prema Srbima. Sad može. Prošlo Bombardovanje. Prošlo Kosovo. Tadić kooperativan. Kad objesiš Sadama onda možeš objaviti da nije ni imao oružje za masovno uništenje. Kad otmeš Kosovo, onda doneseš Rezoluciju o tome da su ljudižderi sjekli Srbe na parčiće. A i druge jadnike, sumnja se.
Tako smo došli do Ljudoždera u teoriji države i prava. Jer ubijanje ljudi da bi se prodavali njihovi bubrezi i ostalo, gore je od ljudožderstva. Temeljna postavka teorije države i prava, koja dosad nije nigdje pominjana, jeste ova: Ljudi koji nikad nisu imali državu ne treba ni da imaju državu. A i ako je imaju to nikad neće biti neka država.
Amerikanci su majstori da u cijelom sranju proizvedu samo jednog krivca. I da ga učine idealnim krivcem. A Srbijanci su majstori da se podvrgnu takvom tretmanu. I eto, niko nije ni primijetio da horde šiptarskih divljaka kidnapuju Srbe i tranžiraju ih ko telad u ilegalnoj seoskoj prodaji mesa.
Ostalo je neprimijećeno još mnogo. Neke stvari se neće nikad ni primijetiti. Kosovska Oteta Država živi na ilegalnoj trgovini najprljavijim robama koje su ljudi izmislili. I to će tako trajati ko zna. Ne vidim načina kako bi ta Vojna Baza mogla preživjeti bez tih aktivnosti.
Ali, treba gledati i sa druge strane. Ilegalne kosovske aktivnosti nisu od juče. Ni od trenutka kada je Slobodan Milošević krenuo da uvodi demokratiju i ljudska prava na Kosovo, bre. Nebrojeni paralelni ilegalni procesi na Kosovu odvijali su se za vrijeme SFRJ I za vrijeme Srbije u njoj kad je bila Cela bez Tri dela. U doba Kosa, Udbe, Nkoja, STJ.
Da li može Rezolucija PS SE da učini nešto. Ne može, dabome. Osim da pokaže da je Azra bila uzdržana. Azra zna šta su organi.
Srbija mora temeljno da izučava svoje slabosti. Inače će i Sandžak jednog dana postati Sanatorijum za seciranje.
BIVŠI VISOKI
PREDSTSCHAVNIK
REKAO DECENTRALIZACIJA
Volfgang Petrič sa TSCH, bivši Visoki Predstavnik, koji je meni ostao u sjećanju kao Ukočeni predstavnik, jer je imao pozu kao da mu je u vrat, kroz guzicu, zabijen rostfrajni kolac, izjavio je da će BiH uvijek ostati slaba država, ali da je neophodno da se ona decentralizira i da ta decentralizacija bude efikasna. Radovan Treći bi rekao: Preterano Sereš Stanislave.
Petritsch je jedan od visokih predstavnika diktatora. Preteča Pedija Ešdauna kojem je poželio dobrodošlicu riječima Želim ti da budeš poslednji visoki predstavnik. Očekujem da će jednog dana izjaviti da je to značilo da želi da Ešdaun izvrši tu efikasnu decentralizaciju.
Svi su oni, izuzimajući Bilta i nešto Vestendorpa, došli u BiH kao trećepozivci, nereferentne diplomatske protuve, potencijalni diplomatski reciklarijum, i mislili da će upravljati BiH kao Benjamin Kalaj ili kao Slobodan Milošević. Njihov kolonijalni doseg bio je u okviru spoznaje da se ovdje radi o Balkanskim primitivcima koji su spremni na kolaboracionizam i bez gaća i sa kojima se mora oštro i na prvu. Sada neki od njih Preterano Seru. A neke od njih će stići i tužbe za ustavno nasilje nad BiH, nad narodima u BiH, nad pojedincima u BiH i nad Međunarodnim ugovorom pod nazivom Opšti okvirni sporazum za mir u BiH.
Petrič, sa TSCH, je bio VP u zlatno doba Ivanića. Odigrao je veliku ulogu u decentralizaciji medija i decentralizaciji PDV, koliko se sjećam. Sada, protuva, vidi kako govori Merkel, kako govori Vatikan, kako govorim ja, pa i on o Decentralizaciji.
PiTSCHka jedna, što bi reko Mihajlica Veliki.

понедељак, 24. јануар 2011.

AGENCIJO, MAJKO NAŠA
• Republički sekretarijat za zakonodavstvo
• Agencija za državnu upravu
• Agencija za vode oblasnog riječnog sliva Save
• Agencija za vode oblasnog riječnog sliva Trebišnjice
• Agencija za šume
• Agencija za agrarna plaćanja
• Agencija za pružanje stručnih usluga u poljoprivredi
• Agencija za uzgoj i selekciju u stočarstvu
• Republički sekretarijat za vjere
• Republički zavod za statistiku
• Republički pedagoški zavod
• Republički zavod za standardizaciju i metrologiju
• Republički centar za istraživanje ratnih zločina
• Republička direkcija za robne rezerve
• Republička direkcija za promet naoružanja i vojne opreme
• Republička direkcija za civilnu vazdušnu plovidbu
• Republička direkcija za obnovu i izgradnju
• Republički zavod za zaštitu kulturno-istorijskog i prirodnog nasljeđa
• Republički hidrometeorološki zavod
• Arhiv Republike
• Republički zavod za prostorno planiranje
• Republički zavod za građevinarstvo
• Republički zavod za geološka istraživanja
• Centar za pružanje besplatne pravne pomoći
• Zavod za obrazovanje odraslih
Prikupio sam određeni broj agencija, direkcija i zavoda. Teško je reći da li je to konačan broj. Prema zakonima o Vladi Republike Srpske, jeste. Ali se spisak može proširiti sa brojnim fondovima i sličnim tijelima za koje niko i ne zna da postoje. To i ne bi bilo nešto loše da žive i troše suvo lišće koje se o jeseni skupi po šumama. Ne, svi oni troše pare i moć.
Još u drugoj polovini prošlog mandata su formirane neke agencije i zavodi. To je posljedica britanizacije u reformi javne uprave čije su osnovne poljedice postojanje državne i entitetske agencije za državne službenike. Tako se, na primjer, pomoćnici ministara biraju na konkursu. I sve ostalo. Onda stranka koja je pobijedila na izborima dobije ministra a on može da se češka iza uva ili oko jajca. U sadejstvu sa agencijama taj sistem državne uprave potpuno razvodnjava vlast i onemogućava bilo kakvu efikasnost. To može da funkcioniše u stoljetnim demokratijama ali u društvima koja su izašla iz bratsko-prijateljskih ratova i vuku za sobom kriminal i korupciju, šuma agencija i Državni Službeni Međedi dalje razaraju ne samo efikasnost vlasti nego i društvo, entitet i državu.
Da li treba da kažem da je to i bio cilj.
Najsvježiji primjer je Agencije za šume u Republici Srpskoj. Pored neefikasnog ministarstva i pomoćničko-savjetničke strukture, haosa na šumarskom fakultetu, dobijen je još jedan balastni punkt kojeg treba da izdrže Srpske šume. Samo je Karadžić tako efikasno napadao na šumsko blago svojom ekonomskom trumanovom politikom podjele šuma. Svakom borcu po deset dunuma.
Hrvatska, iako je pred vratima EU, ukida svoje agencije. Pokušava da štedi pare ako ne može da štedi neefikasnsost vlasti. U Srbiji rakođe panika. Oni i ne znaju koliko agencija ima i šta rade.
Suština agencija i svih takvih tijela, jeste da se radi o malom broju zaposlenih, velikoj disperziji moći, raspolaganju značajnim sredstvima, velikim platama, nikakvom načinu odgovornosti. Jer, agencija ne može da odgovara ni vladi, ni parlamentu. Ni javnosti, koja niti ima informacije, niti ima instrumente.
Ko može da kaže kome odgovara i ko kontroliše Garantni fond u Republici Srpskoj. I zašto je sliv Save važniji od sliva Drine.
U nerazvijenim društvima, mladim društvima, društvima kojima je najpotrebniji uspon i efikasnost, vlast mora ličiti na vertikalu. Radi jednostavnosti, efikasnosti i vidljive odgovornosti. A ne na izbušeni kišobran koji nema nikakav učinak, nemoguće ga je zakrpiti a najčešće ni ustanoviti da li postoji ili ne.